avslutningpresenter

En av pedagogerna på barnens förskola berömde min väska i förra veckan. Efteråt slog det mig: avslutningspresent! (och egentligen, vad kan passa bättre än en ”dagiskasse”?)
Efter lite räknande kom jag fram till att det behövdes nio stycken närmare bestämt. Sonen gick runt på vårfesten och lät var och en välja. Det blev mycket uppskattat!

Modellen är den vanliga, dock med förlängt handtag. På några har jag låtit bandet gå ut en bit i skarven så att väskan går att knyta ihop. 

Det roligaste var nästan att få använda så många fina tyger.
Tyglådorna hemma är ju onekligen rätt fulla så det var bara att välja och vraka:-)

Det här inlägget postades i Väskor. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till avslutningpresenter

  1. jejja skriver:

    Barnen (och föräldrarna) måste ha blivit överlyckliga, det hade jag blivit. Är bara glad att jag inte kom på ideén då det går 18 barn på ”H:S” dagis =), kunde tagit sin tid. Är själv sugen på samma modell till mina pojkar, men har inte hittat rätt tyg än.

  2. Retro Elephant skriver:

    Superfin och färgglad skara väskor =)

  3. rino skriver:

    oj, barnen skulle jag inte orka sy till! det är pedagogerna på killarnas avdelningar som är nio totalt;-)

  4. Kia skriver:

    vilka härliga presenter. Kan tänka mig att pedagogerna blev glada

  5. Åh så härliga väskor! Förstår att pedagogerna blev glada! Helt otroligt fina tyger =)

  6. Jes skriver:

    Vilken bra ide´, förstår att väskorna blev uppskattade, de är jättefina

  7. Linnzan skriver:

    Vad gulligt av dig att ge till alla! Föräldrarna måste ha blivit väldigt glada! Och de är ju så fina allihopa, hur kunde de välja!?

  8. Mian skriver:

    Vi blev inspirerade av dig så min Mellan sydde näsduksfodral till förskolepersonalen och min Stor sydde dagisväskor till sina lärare som avslutnings/sommarpresenter. Alla blev jätteförtjusta! Tack för tipset!

  9. Liv skriver:

    Tack för suverän inspiration!! Du är så duktig och har ett härligt mod gällande mönster och färger. Tack för det!!
    Mvh Liv

Kommentera

