Kulturtant

Jag är inne i ett systim nu, igår gjorde jag bla den här. Tyget var ursprungligen tänkt till nån gå-bort-present-väska, men så fick jag lust att göra en kjol. Lite kulturtant-varning men jag gillar den ändå.

HUR: mätte en gammal kjol från HM. Två veck fram& två bak. Kort blixtlås i sidan. En remsa påsydd räta mot räta längs överkanten, som jag vände in och gjorde en stickning.  
TYG: Ikea. (deras tyger är på nåt sätt rätt ute men blir ändå bara nästan. Antagligen slipas det hårt för att passa ”alla” och kvar blir nån barnkammarvariant)
KUL: att känna att man klarar sig utan mönster
KLANT: först blev den jättebred, mätte mellan kant och veck, men inte mellan vecken. Extrajobb men syns inte så mkt på resultatet, sidsömmarna blev lite olika eftersom blixtlåset redan var på när jag upptäckte missen
SLUTSATS: det blir fler såna här!

Det här inlägget postades i Damkläder. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Kulturtant

  1. Jes skriver:

    Snygg kjol, gillar modellen

  2. ottopippi skriver:

    Ingen tant i närheten!!!!! Supercool kjol!!!

  3. Hea skriver:

    Absolut ingen kulturtant! Bara jättesnygg!!!

Kommentera

