Bolero

bolero-brunpompeja
Förutom sytid och trevliga människor gav även retrohelgen tillfälle till mönster- och tygbyten. HugOlle hade en hög 60-70-talsmönster och en så här fin bolero måste bara kopieras.
Fodret blev knallrosa. Mums.

Jag gillar den. Sitter bra, passar till mycket och är rolig men inte galen.

bolero-brunpompeja-foder

Det här inlägget postades i överdelar, Damkläder. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Bolero

  1. SiriR skriver:

    Oj, den var kul! Sitter perfekt på.

  2. Katarina skriver:

    Aha det var en bolero det skulle bli! Hade lite dålig koll på vad det var du sydde borta från mitt motsatta hörn men jag såg att du höll på med Pompeja och det härligt knalliga fodret. Tjusigt!!!

  3. Doris & Assar skriver:

    Jättecool, och vilket fint tyg :-)

  4. emilie skriver:

    Kul att se lite vuxenkläder, det har jag inte vågat mig på ännu… Med barnkläder gör det ju inte så mycket om passformen inte riktigt blir som den ska, eller om någon söm råkar hamna snett.
    Jättefin!!

  5. Y skriver:

    skitsnygg!

  6. Tanja skriver:

    Mycket snyggt! Ser ut att sitta perfekt på.
    Extra kul med rosa foder!

  7. heimlaga skriver:

    Helt klart skojig!

  8. Solig skriver:

    Superfin! Sån skulle jag vilja ha. Hoppas det inte gör nåt om man knycker lite inspiration nån gång…

  9. kattching skriver:

    supersnygg! jag sitter på ett västmönster oxå men får aldrig tummen ur och sätter igång med det. jag kanske borde inspireras lite av dig och sy mer åt mig själv! ;)

  10. Ellilo skriver:

    Åh, vilken nostalgikänsla den ger! Fint tyg!

  11. anonym skriver:

    jag skulle gärna vilja a dina give and get svar. hittar de ingenstans på bloggen

  12. Hello skriver:

    Den är superfin! Så enkel och så mycket på samma gång. Pricken över i, helt enkelt!

Kommentera

