Tvilling

gronrosa-varklanning-hang gronrosa-varklanning-fram
En beställning på en klänning som den MissKatka vann i min vårtävling.
Jag virkade den klarrosa öglan den här gången.
Jag hoppades nästan att beställaren skulle dra sig ur, jag hade gärna haft den själv…

gronrosa-varklanning2gronrosa-varklanning-ogla

Det här inlägget postades i Damkläder, Klänning & kjol och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

42 kommentarer till Tvilling

  1. Mimmi skriver:

    Wow!

    Behöver väl inte säga något mer ;-)

  2. June skriver:

    Mycket fin! Jag förstår att du gärna haft den själv.

  3. dajj skriver:

    Ojojoj vad fin!! Du är verkligen duktig!

  4. Kaja skriver:

    Aaaaaah! Alldeles underbar!

  5. hanna skriver:

    gud vad du är duktig, bara så himla fint!

  6. BRUNo.RANGE skriver:

    Fint, har själv gjort en barnklänning i samma tyg. Alltid kul att se andra använda samma tyg till något annat.
    http://brunorangesyr.blogspot.com/2008/10/sumsumsommarsingoalla.html

  7. Botilda skriver:

    Å, så fin! Hoppas att du har tyg nog att göra en till dig själv med ;-)

  8. Amanda skriver:

    Så underbar! Håller med Botilda hoppas verkligen att det finns tyg så du kan sy en till dig själv.

  9. ottopippi skriver:

    Så grymt snyggt det är med rosa och grönt ihop!! Och dina klänningsmodeller har blvit väldnas mycket DU nu!! Helt underbara! Sy en till – till dig själv vetja!

  10. Retro Elephant skriver:

    Helt klart klockren, väldigt fin!

    //Lina

  11. Sara skriver:

    underbar! förstar att du gärna velat behalla den ;)

  12. Rebecka skriver:

    supersnygg!!

  13. Tanja skriver:

    Så himla snygg! :)
    Jag gillade verkligen den lilla virkade detaljen, lite lyxigt!
    Hmm……jag måste köpa mig en provdocka!

    /Trevlig helg!

  14. Ida Victoria skriver:

    Så fin!!

    Hvor mye tar du for en sånn klänning? Jeg skulle gjerne hatt meg en sånn en jeg og :)

  15. Doris & Assar skriver:

    Helt underbar fin! :-)

  16. Jes skriver:

    WoW lika underbar som sist, jag bara älskar den :)

  17. rinosyr skriver:

    Tack, tack:-D
    jag har klippt till en tröja också så jag vet inte om tyget räcker. Men jag har fått tag på ett annat rosa/grönt påslakan så kanske…
    BRUNo.RANGE: lustigt, ditt tyg är exakt samma förutom att dina gröna blommor är gula och dina blekrosa rosor är gröna!

  18. Strömming skriver:

    Så snygg! Modellen är helt klockren!

  19. Anna skriver:

    Den är så himla läcker!!

  20. mammaM skriver:

    Så himla fin!! Jag undrar också hur mycket du tar betalt för en sån välarbetad beställning.

  21. Solig skriver:

    Helt underbar!! Jag förstår att du vill behålla den. Jag är också lite nyfiken på vad du tar för en sån… Skulle verkligen vilja ha en.

  22. rino skriver:

    ida victoria, mammaM och solig, jag mejlar er!

  23. kattching skriver:

    härligt tyg!!

  24. linda skriver:

    Jag är jättenöjd med den…inte en chans att du får den tillbaka hehe

  25. rino skriver:

    vad bra! tror jag;-)

  26. royal me skriver:

    Så fin!!!

  27. Annie skriver:

    Hej.
    Letade efter tips på hur man syr om ett par jeans till en jeanskjol, och volá så hamna jag här. VILKEN SNYGG KLÄNNING! Kärlek vid första ögonkast, går det att beställa? Pris?
    Min strlk är en 36:a, hör gärna av dig.

    Mvh
    Annie

  28. Gulligan skriver:

    Oj vad fint!!!

  29. Martina skriver:

    Jag bara älskar den klänningen!

  30. Frøken Paris skriver:

    Hei, hei! Takk for den hyggelige kommentaren på bloggen min. Hos deg var det jo masse flotte saker! Jeg skulle ønske jeg kunne sy slike fine kjoler!

  31. BRUNo.RANGE skriver:

    Ja just det, jag tyckte att något inte riktigt stämde, men tittade flera gånger utan att se färgskillnaden… Haha!

  32. FURNISH.etc skriver:

    Wow så snygg klänning!

  33. Solig skriver:

    Tusen tack för det helt underbara paketet!!! Jag är jätteglad för det, har bloggat om det nu. Tack!!

  34. Strumpetossa skriver:

    Den är verkligen supervacker!!

  35. Jenny skriver:

    Hej!
    Ang. lampan:
    I korthet gör jag så här:
    * Tar en pilatesboll
    * Lägger en rulle papperssnöre (finns på panduro) i en hink med tapetklister
    * Sen virar jag snöret slumpmässigt runt bollen
    * lämna ett hål högst upp
    * Torka ca 1 dygn
    * Ta ur luften ur bollen och lirka ur den ur lampan, då går den att återanvända
    Ha det bra
    Jenny

  36. made by ellan skriver:

    Så snygg! Jag gillar modellen!Och tygetfast att jag igentligen inte är så ”blommig”

  37. carolina skriver:

    Den här klänningen är bara så snygg!!! Helt underbar!!!

  38. moa skriver:

    Jösses, vad du är duktig! Och produktiv!

  39. desfleurs skriver:

    That green dress is wonderfull !!!!
    I like very much what you do !
    Especially because you seem to appreciate fabrics with flowers as much as I do!
    And let me ask you : where do you find so beautifull flowery fabrics ???
    Anyway I thank you very much for your visit and message. I understand you live in Scandinavien but I could not find in which country.
    Bravo !

  40. Pingback: Klänningar på tur - Tails and yarn

Kommentera

