Boleros, del II

 bolero brungul på galge bolero brungul mörktbolero brungul sida

Den här är jag faktiskt jättenöjd med! Schyst form och snygga tyger. De små vita bollarna var tillsammans med det brungula tyget en gardinkappa i sitt tidigare liv. Fodertyget kommer från ohlssons.

pompejabolero

Pompejan säger jag nja om. Ärmar är en god idé. Helst smalare. Men tyvärr testade jag ofodrat. Med snedslå.
Jag tänker ofta att jag ska sluta med snedslå. Det är praktiskt men sällan snyggt. Den här var dessutom rätt stel och försöker forma om kanterna. Ska tvätta den och se vad som händer.

Det här inlägget postades i överdelar, Damkläder och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till Boleros, del II

  1. SiriR skriver:

    Så utrolig kule!
    Og herlige stoff.

  2. Retro Elephant skriver:

    Så fina de blev. Tycker inte att nedslået ser dåligt ut. Jag brukar nog tänka snedslå till barnkläder och någon slags fodring till vuxenkläder.

    //Lina

  3. MUSTAFA skriver:

    jag gillar att den gula ser lite matador-aktig ut.

  4. Villblomsten skriver:

    Kjempeflott !! :-)

  5. Palven skriver:

    Jätteläckert!

  6. Tanja skriver:

    Den gula boleron var ju supersnygg! Kul effekt med de vita ”bollarna”.

    Tyckte absolut inte att den andra var ful, möjligtvis att ärmarna stod ut lite för mycket men man måste ju testa…….

  7. June skriver:

    Woooow, den ärmlösa är helt uuunderbar!!!!

  8. Laura skriver:

    Jag tycker de är fina, har du teatst kantbandsfoten, jag ska köpa en och kan berätta om vad jag tycker om den sen.
    Gillar Pompejan också!

  9. Hello skriver:

    Jag tyckte pompejan också var snygg! Gillade trumpetärmarna! Fast jag tror att det hjälper att tvätta. Visst blir det väl lite mjukare då

  10. POSE skriver:

    vansinningt snygga, skulle så gärna vilja ha en sådan väst. Vad skulle de kosta att få en uppsydd?

  11. Moi! skriver:

    Jättefina grejer du gör! Jag måste också komma igång med vuxenkläder någongång!

  12. MaryLou skriver:

    Hei
    Du syr veldig fine ting!:) På min blogg ligger en utfordring. Tar den den?:)

    http://malerhaugposten.blogspot.com/

  13. Strömming skriver:

    Tycker de är jättefina båda två men kan hålla med om att det på vuxenkläder oftast blir snyggare med någon slags infodring istället för snedslå. BLir så imponerad av alla dina vackra kläder varje gång du lägger ut ett nytt inlägg! Det är verkligen roligt att se det du gör, det är en stor inspiration för mig!

  14. rinosyr skriver:

    tack:-)

  15. Moi! skriver:

    Jättefina tyger, som vanligt. Sen en bloggfråga. Hur får du till etiketterna så som du har det? Dvs innehållet. Vill ha det likadant.

Kommentera

