Tubklänning nån?

tubklänning turkoslila tubklänning lilaturkos tubklänning gulbrun2 tubklänning gulbrun

Tubklänningar tycker jag ofta ser snygga ut. Men så provar jag att sy några. Och undrar. Ser dom ut som klänningar eller ser dom ut som påslakan med mudd? Har jag missat nån viktig poäng?

Det här inlägget postades i Damkläder, Klänning & kjol och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Tubklänning nån?

  1. Jessica skriver:

    Hi hi, eller ser det ut som man dragit upp kjolen för långt?
    Idén är bra men jag håller med dig lite.

  2. Anna skriver:

    Fel fel fel…Ovan.. förlåt för att onödiga inlägg, ni som läser detta kan ju hoppa ver de översta…

    Hej.
    Hum, kanske du kan pröva med lite rynk framme vid bysten??? Modernt nu ju:) Samtidigt som det kan ge lite känsla av ett klänningsliv Lycka till, du gör jätte fina plagg

  3. Madelene skriver:

    Ser ut som tubklänningar, men samtidigt är det ju faktiskt påslakan med mudd, så det ser ju ut som det med :0) Snygga va dom i alla fall…kanske skulle bli bättre i en kortare modell? Jag själv är inte så mycket för långa klänningar, utan det ska helst gå till hälften av låren ungefär. Om man gör mudden från bröstet och ner till midjan, och sen påslakan kanske? Några olika ideér :0) Hoppas att du kommer underfund med vad som inte gör dig riktigt nöjd med utseendet på dem.

  4. Madelene skriver:

    Alltså mudd ner till höfterna typ…äh, du fattar nog va jag menar :0)

  5. emilie skriver:

    Jag tycker dom är fina! Fast efter att ha ammat två barn, så är det tveksamt om de skulle se så bra ut på mig…

  6. Doris & Assar skriver:

    Förstår vad du menar, även om de nog sitter jättebra på den som har kropp till det ;-) Den undre tycker jag speciellt bra om! :-)

  7. rinosyr skriver:

    ja det är nog så att få känner att de har kropp för såna här… fast magen döljer dom iaf!
    Tack för tipsen! Får experimentera mer med muddlängd, rynk osv…

  8. Jessica skriver:

    För att komma med nåt mer användbart inlägg så kanske man kan tänka sig ett skärp i midjan. Det skulle ju kanske få klänningen att inte kana för den kanar väl ner också av tyngden när den är lång.
    Ser snygg ut med det nya halsgrejen du gjorde. Man kan nog också sy på så det blir en halterneck.

  9. Gulligan skriver:

    Jag tycker dem är fina..jag har sytt en till mig själv förra sommaren och använt den som både kjol och klänning…med skärp i midjan…

Kommentera

