Somrigt värre

mametunika gulEn av mina favoritflickrare, mame*, har gjort en fin tunika som jag bara måste härma.
Hon länkade till en beskrivning men när jag såg det hade jag redan kommit igång så jag skippade den.

Först gjorde jag en massa stråveck men det gav inte tillräckligt med höftutrymme så jag rynkade. Den behöver några förbättringar, smalare band tex, men känns okej.

Jag stör mig ibland på min provdockas armstumpar. Ofta gör dom det svårt att få tajta plagg över axlarna på dockan. När jag skulle göra den här nålade jag dit den gula ringen vikt vilket försvårade en del. Efteråt brukade jag milt våld och lyckades tvinga tunikan på dockan…mametunika2

Det här inlägget postades i överdelar, Damkläder och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

23 kommentarer till Somrigt värre

  1. Anna skriver:

    Superfin! Jag bara älskar dina kläder!

  2. Amanda skriver:

    Visst är hon duktig, du med! Måste ta och bestölla några japanska mönster böcker snart.

  3. Otroligt söt! så somrig och fräsch.

  4. Doris & Assar skriver:

    Oj vad fin! Vad otroligt duktig du är!

  5. Jessica skriver:

    Vad fin den blev och jättesnygga färger. Man kan väl nästan säga att det är samma modell som tubklänningarna du gjorde fast med ärm.

  6. MissKatka skriver:

    I like mycket. Kan du inte bjuda på länken till beskrivningen?

  7. Strömming skriver:

    Helt sagolik! :D Du bara överträffar dig själv hela tiden!

  8. Retro Elephant skriver:

    Nu har du verkligen lyckats, igen :) Får man fråga vilket märke det är på provdockan och vad en sådan kostar?

    //Lina

  9. Bobo skriver:

    Väldigt fin och inpirerande!

  10. rino skriver:

    jessica: ja fast utan mudd. Det gula tyget är rätt kraftigt faktiskt. Det är därför jag tycker att bandet är för brett, det plattar bysten lite (vilket inte är vad jag behöver!)
    misskatka: jovisst! http://sewmamasew.com/blog2/?p=791 (kolla mame* också, hon syr en massa snyggt)
    lina: my double (coats) står det på dockan. Gillar den fast den är lite ranglig. Köpt på sidencarlsson i sthlm. Kollade runt en del, de kostar runt 2000. Begagnade kostar knappa hälften.

  11. emilie skriver:

    Superfin, du syr så himla mycket fint… Kul med vuxenkläder också!!

  12. josefinaste skriver:

    Den var jättefin! Sååå fin!!! =)

  13. Solig skriver:

    Å vad fin!! Du gör så mycket klänningar som jag vill ha… Och en av de har jag redan!! :)

  14. Retro Elephant skriver:

    Tack för svaret, det får bli ett framtida köp när man är rik :D

  15. Tanja skriver:

    Åh,nu hittade jag hit! Den här var ju också otroligt fin!
    Och vilket fint mönster och bra beskrivning för en sån som mig som inte riktigt kan sy. HI,hi….
    Gillar tygerna.

  16. Jes skriver:

    Superfin!!!

  17. MaryLou skriver:

    Kjempefin kjole! Du syr utrolig mye fint! :)

  18. hanna skriver:

    hur fin som helts, du kan du!!!!

  19. Åsa skriver:

    otroligt fin klänning! jag är ofta hos dig för att se dina fina klänningar och nu måste jag börja sy till mig själv och inte bara till dottern!

  20. ejkej skriver:

    Den här gillar jag skarpt! Jag har länge tänkt att i sommar ska jag sy till mig själv, har än inte blivit något, men det är bra att du finns, jag blir påmind och inspirerad – så till slut kanske den där tunikan jag har i huvet blir av!!!

  21. Millamolla skriver:

    Åh, den är ju helt ljuvlig!

Kommentera

