Bilder från modevisningen

 
Night of Style, Mejeriet, Lund, feb 2012.
Fotograf: Mathilda Ahlberg (utom det mörka längst ner till höger).
 

Så var det äntligen dags för min första modevisning!
Vi fick ett trevligt välkomnande i Lund av tidningen Citys löpsedlar med arrangören Tess Waltenburg i rinoklänning.

Jag fick sex tjusiga modeller; Sara Link (uppe höger bild1 och uppe vänster bild2), Olga Vamling /Sabina Chantouria (bild1 uppe höger, bild2 nere vänster), Jenny Forsberg (bild1 nere vänster, bild2 uppe vänster), Maiken Linnea Anderberg (nere höger bild1&2), Lia Karida (bild1 mitten) och Nicole Badylak (bild2 mitten).

Bakom scenen var det fullproppat med modeller, klädhögar och sminkpryttlar. Det var till att gå försiktigt för att inte kliva på något/någon!
Hade planerat att matcha kläderna med färgglada strumpor, en plan som jag snabbt tvingades överge eftersom de flesta modeller skulle gå två gånger och omöjligt skulle hinna byta emellan. Ett par modeller hade hoppat av och till nästa gång ska jag ha både en plan B och en plan C tror jag…
Jag hade även gjort matchande örhängen men där kunde modellerna använda samma par till båda sina klänningar.

Tydligare bilder på örhängen, väskor och de nya kläderna kommer!

Sara, Nicole, Lia, Olga och Maiken. Fler bilder finns att se på facebook, https://www.facebook.com/pages/Rino-kl%C3%A4der/134104266610763

Jag ändrade mig sådär tusen gånger om vad jag skulle visa. Så sent som kvällen före visningen bytte jag ut ett par grejer och kastade om ordningen…
Jag skissade på kollektioner med enhetlig färgskala och få mönster men kände att det som är rino då skulle gå förlorat.
Grön/rosa, svart, orange och blå/vit blev färgerna till sist. Alltför många kanske, men de representerar iaf vad jag står för!

Under själva visningen var det full fart. Jag hjälpte modeller på och av med kläder i mörkret samtidigt som hårgänget sprejade för fullt. Ett par grejer hamnade lite snett men jag tycker att det blev fint ändå :-)
Tyvärr såg jag inte några visningar men alla som visade (Karin Ryft, Birgitta Hellner, I-MAGÉ OF PR, Jenny Nordström och Miss Vintage) har verkligen olika stilar och jag tror att det blev en spännande helhet.

Arrangörerna Tess och Mathilda har nu bildat ett event-företag, AMRA som ni såklart ska gilla på facebook!

Tack alla inblandade för en lyckad och rolig kväll!

Till sist ett KLIPP från visningen från MalmöTV (tyvärr inte med mina kläder).

Det här inlägget postades i för övrigt och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Bilder från modevisningen

  1. Hanna K skriver:

    Vad läckert, gud vad kul! =) Sååå fina kläder!

  2. Solig skriver:

    Ser superfint ut!!

  3. Olga-Sabina skriver:

    Så jättefint! :>) Det var så kul!! Tack för länken!

  4. Pingback: Pictures from “Night of Style” « Sabina Chantouria

  5. aleisa skriver:

    Visningen var verkligen fint, och live var det ännu finare, som tur såg jag den, love it!

  6. Gekko skriver:

    Åh, vad härligt! Du är grym! :-)

  7. Ingrid skriver:

    Så mycket snyggt!!! Själv är jag ju numera stolt ägare till inte mindre än fyra Rino – älskar dem allihop :)

  8. Mathilda skriver:

    Gud vad skoj med din egna modevisning! Du syr otroligt fina kläder! Jag måste verkligen bli modigare på att sy till mig själv i vävt tyg. Måste sudda bort min åsikt att jag som en större kvinna inte passar lika bra i vävt tyg helt enkelt och bara kasta mig ut över stupet och testa något nytt :)

Kommentera

