Påsväska

                                                                                      vaska-pa-sten-liten.JPG  Jag  gillbrunbla-vaska.JPGar inte handväskor. Typiskt att just kvinnors rörelsefrihet ska inskränkas. Särskilt när man har barn med sig är en handväska mest i vägen hur snygg den än är.

Men, man behöver ju lite saker och särskilt så här på sommaren saknas ofta fickor. Då är påsväskor rätt okej eftersom man kan knöla ihop dom. Den här ska mamma få i gå-bort-present när vi hälsar på dom på landet, men jag ska göra en till mig själv också. Tyget kostade bara 35 kr/m på Ohlssons och det kan man ju leva med.

Knep ihop och sydde en smal kant i varje hörn, så formen håller rätt bra.
Hade svårt att bestämma mig för hur axelbanden skulle vara. Inuti eller utanpå, mitt på eller på sidan? Till slut blev det mitt på eftersom på sidan skulle ”vika ihop” väskan så mycket, och inuti eftersom utanpå kändes plottrigt. Tvärtom mot vad jag tänkt från början.
Gjorde en till efter ett Ottobre-mönster (http://www.ottobredesign.com/fi/kaavat/pdf/axelremsvaska_se.pdf).
Den blev lite bättre tycker jag (den på stenen). Fodrad med naturpåslakan från ikea (34 kr tror jag det kostade).

Det här inlägget postades i Väskor. Bokmärk permalänken.

Kommentera

