Flamingotröja

flamingotroja.jpgflamingo-bak2.jpg

Urcoolt tyg! Tyvärr inte lika bra tröja.
Ville ha gula ärmar, men hittade inte ”rätt” gul nyans (stark solgul).
Jag har svårt att hitta bra mönster, Fabian tyckte inte att tröjan satt så skönt och att den var lite svår att ta av. Inte så smart med hård snedslå i kragen kanske, men den var ju så prickigt fin… Provade nån slags Molo-knäppning med kardborre i sidan eftersom flamingon inte är elastisk.
Testar ett nytt mönster nästa gång! 

Det här inlägget postades i överdelar, Barnkläder. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Flamingotröja

  1. Elisabeth skriver:

    Hej! Kikar tillbaka då du varit på min sida=) Oj va mycket fint det var på din blogg! Vad är det för material i tröjan? Ska fundera om jag har nåt tips eller råd!

    /Elisabeth

  2. rino skriver:

    Mitt problem är att jag vill sy tröjor men många fina tyger är inte elastiska. Flamingotyget är lite som lakan.
    Min tanke är att göra raglanärm o elastiskt kantband med knäppning (alt ”bebisöppning” utan knäppning). Planerar en liknande tröja men med trikå-bakstycke. Här provade jag raglanmönstret ur sy till småbarnen (gunnars) men tror att jag ritade om ärmmönstret fel.
    Funderar på att sprätta bort snedslån och klippa lite större halshål. för att få tröjan mer bekväm. /carina

  3. Ping: en geting i djungeln « Rino

Kommentera

