retro ugglor

uggletrojor.jpg
har länge tänkt försöka göra en egen variant av det här gamla 70-talsmönstret som jag hade när jag var liten. Nu ser jag att Småfolk redan gjort det (se http://www.ajabajakids.com/shop.asp?mode=spec&item=1744).
Jag älskar Småfolks tröjor, men 250 kr…
Mina små tröjor är i bebisstorlek, och visst är de fina! Både på pojkar och flickor:-)

Det här inlägget postades i för övrigt, Inspiration. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till retro ugglor

  1. L.A.Woman skriver:

    Det är verkligen ett härligt mönster!

  2. Pethra skriver:

    Åh vad kul att göra kopia av sina egna kläder från barndomen (hoppas våra barn tycker detsamma..:) Tankarna går till ugglan i ”fablernas värld”. Nostalgi. Jag gillade verkligen dina tröjor! Super fina. Jag väntar ju barn nu i dagarna och har börjat få värkar idag så nu blir det väl inte så mycket sytt på en stund. Har sytt ett par filttofflor idag för hand mellan värkarna… 🙂 Kan ju va skönt att tänka på något annat.

  3. Katarina skriver:

    Men- det är ju ”mina” tröjor!! 🙂 Jag har samma från när jag och lillebror var små, en brun som min son nu haft väldigt länge och kan ha ett tag till (är 1,5 nu) och en röd som blir lagom längre fram. Såg att du skrivit om ugglemönster på nån annan blogg och var tvungen att kika om det var samma och det var det ju! Nu skall jag kika vidare på den nyproducerade varianten…

Kommentera

