Bambiskjorta

bambiskjorta.jpg

bambi-ludde.jpgbambi-krage.jpg

Killkläder är ofta så tuffa, men jag klär hellre mina pojkar som barn än som killar! Den här gången fick det bli en grabbig modell (dock med resår i ärmsluten) och ett tyg i ”killfärg” med ”tjejmotiv”.
Kardborreknäppning så att 2,5åringen ska klara det själv.

Två klant-/latgrejer (typiskt mig!): upptäckte att jag gjort en lite för lång krage men istället för att korta den syr jag fast den – mot bättre vetande. Och så råkade jag klippa lite i nacken. Klipphålen är lagade o syns ju inte under kragen, men den överlappande kragen är rätt iögonfallande är jag rädd (se närbild). Men visst är tyget fint! 
Och Ludvig är jättesöt i sin skjorta!

Det här inlägget postades i överdelar, Barnkläder och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Bambiskjorta

  1. TiniTott skriver:

    Vilka jättehärliga kläder du syr, gud så duktig du är! Tunikan var supersnygg =)

Kommentera

