Tyg eller otyg?

Bomull är en av världens mest besprutade grödor och bekämpningsmedel, konstgödsel, konstbevattning och genmodifiering skadar både miljö och människor. Ändå ökar konsumtionen. I Sverige köper vi i genomsnittt 24 kg textil per person och år, mot 15 kg för bara några år sen.
Så gå ner på loppisen och hitta nåt fint att återanvända!
Nu pågår kampanjen Miljövänliga veckan. Läs mer hos Naturskyddsföreningen http://www.snf.se/

Det här inlägget postades i för övrigt. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Tyg eller otyg?

  1. David Munck skriver:

    Hej Rino!

    Tack för att du lagade mitt blixlås! Så slipper jag köpa en ny jacka…

  2. Botilda skriver:

    Vad bra att du gjorde mig uppmärksam på detta! Jag skrev ett eget inlägg och länkade till dig vilket jag hoppas att du inte har något emot.

  3. rino skriver:

    bra! särskilt vi som konsumerar mkt tyg bör väl vara medvetna om detta:)

Kommentera

