Mössdags!

fleecemossa-foder.jpgmossa-blasvart-ludde.jpgmossa-stjarna.jpgmossa-gulvitsvart.jpgorangeblomma-tartbitar.jpgorangeblomma-2delar.jpgmossa-blavelour.jpg fodrad-med-turkosmudd.jpg

Det har blivit mycket mössor här på sistone!
Jag har provat lite olika modeller med olika resultat.

Applikationer är kul eftersom det blir mer eget – men hur sätter man fast dem på ett snyggt sätt? Funkar textillim? Här sydde jag svart sicksack men det blev inte bra så jag sprättade bort stjärnan. Då funkar mössan bra (stora bilden).

Den med gul mudd är jag nöjd med. Det svart/vita tyget är från mg-tyger. Jag gillar kombinationen svart-vitt-gult.
Den med ljusturkos mudd är i samma modell men fodrad med rätt tjock fleece. Den gulmuddade hänger lite snyggt, men den fodrade liknar mest en tehuva.

De blå-orangea är här sydda i två resp fyra delar. Jag föredrar den med två. Den med fyra tårtbitar kräver nog ett ”hängigare” tyg, typ velour?

Hjälmmössan är i brun fleece med brun-turkos-randigt trikåfoder. Den får användas lite innan jag bestämmer om den behöver en liten knapp under hakan.
Den svart-vit-blåa blev aningen trång eftersom velouren inte var så elastisk som jag tänkt mig…

Ingen risk att grabbarna fryser om huvudet den här hösten!

Det här inlägget postades i på huvudet. Bokmärk permalänken.

Kommentera

