Retro höstjacka

hostjacka-ludvig.jpghostjacka.jpg

Det här tyget kan lysa upp även den höstigaste av höstdagar!

Jackan är i storlek 92/98 och har fleecefoder och muddkrage.
Jag använde ett mönster till en ofodrad huvjacka (ottobre nr 3/06) och chansade med en slags polokrage och foder. Gjorde kragen lite överlappande eftersom jag inte hade ngt blixtlås hemma som räckte ända upp. Ska se om det behövs nån tryckknapp i kragen. Nu efteråt tänker jag att blixtlåset kanske borde gått ända upp och haft en knapp längst ner istället? Tänkte inte på att vidga ärmarna för fodret så de är aningen trånga men det får duga!
Jackan blev mysig iaf.

Tyget heter förresten ”Pompeja” Design Märta-Lena Bjerhagen, Borås cotton. Om nån undrade.

Det här inlägget postades i Barnkläder, ute. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Retro höstjacka

  1. Jessica skriver:

    Hej
    Tittar in via Tilde textils blogg. Det tyget du har i jackan gillar jag skarpt. Passar så fint till jacka.
    //Klockarbarn
    PS Välkommen till min blogg. Jag ska länka till dig.

  2. rino skriver:

    Tackar! Jo, jag är nästan lite sugen på att göra en kappa till mig själv i samma tyg! /carina

  3. Gekko skriver:

    Vilken snygg jacka! Och vilken trevlig blogg. Hittade hit av slumpen via Tilde textil. Hit kommer jag återkomma! Länkar till dig om det går bra! Ser att du redan har länkat till mig, kul!

  4. Mirjam skriver:

    Kanon snygg jacka!! Så kul att vi hade samma tyg fasst olika färger. Hur fick du tag på ditt? Mitt är från ett par gardiner en gammal släkting ägde.Men ändå helfräscha. Jag länkar självklart tillbaka!

  5. rino skriver:

    Jag skrev det när jag använde tyget första gången, jag hittade gardinerna på förskolan där jag jobbar. Folk har släpat dit massor av tyger som material till barnen och jag tyckte att de kunde avvara dessa:-) Även mina är i väldigt bra skick, kul när man hittar sånt! /carina

  6. Pluto/Lento skriver:

    Hej!

    Vilka fina kläder du gör! Om det är ok så länkar jag dig:) Snyggt tyg på jackan, jag har samma fast i annan färgställning, i start/brun/oragne…tyvärr fick jag inte tag på så stor bit, men något ska jag väl lyckas få till:)

    Lento

  7. rino skriver:

    Tack! Kolla Mysklumpens sida, hon har gjort en liten hätta i likadant tyg fast brun/orange.

Kommentera

