Bladtröja

brunturkos-troja-f.jpgbrunturkos-t-fab.jpgLångärmade trikåtröjor är det som går åt mest här hemma. Eg inte så spännande att sy eftersom man ungefär vet resultatet, men å andra sidan vet man också att det blir flitigt använt.

Jag var helt inställd på att tröjan skulle få gula kanter, men så fick jag för mig att det blev lite fotbollslag över den då så det blev mörkt turkost istället. Det brunbladiga tyget (från mg-tyger) tycker jag känns lite 70-talsinspirerat och då kanske det är roligare att bryta med en färg som inte skriker 70-tal?

PS Färgerna syns bättre på lilla bilden. På den stora ser det mer ut som svart o ljusblått…

Det här inlägget postades i överdelar. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Bladtröja

  1. Gekko skriver:

    Snygg! Gillar det turkosa mot det bruna!

  2. Edyta (Kajman) skriver:

    Hej!

    Toppencoola kläder. Jag har en liten fråga…. I inlägget ”Mössdags” har pojken på bilden en tröja med fototryck. Har du sytt den själv, eller har du köpt den på tradera. Jag har sytt och sålt några sådana tröjor och byxor på tradera. Kul om det skulle vara ett av mina alster.

    hälsningar
    Edyta (kajman)

  3. rino skriver:

    stämmer! har inte tänkt på det, men visst är det din tröja. jag gillar den, han använder den ofta! /carina

  4. Edyta (Kajman) skriver:

    Va roligt att ni gillar den. Min son har också en sådan och matchande byxor. Mjukt och skönt.

    ha en bra helg
    hälsningar
    Edyta

  5. mannagryn skriver:

    Hej, jag brukar ofta kolla in din blogg och har nu startat min egen under namnet mannagryn, hoppas att det går ba att jag länkar till din blogg. Amanda

  6. rino skriver:

    Det ska bli kul att se vad du gör! Oj, vad många sybloggar det verkar finnas nu. Schyst att du vill länka till mig! /carina

Kommentera

