mossgröna velourmuddisar

gronmuddisar.jpg
ett par mysbyxor att ha under överdragsbyxorna. Gillar verkligen den gröna nyansen, skulle ha köpt mer av det tyget! Muddarna är svarta om det inte syns på bilden.
Utgick från pyjamasmönstret i Gunnars Sy till småbarnen men dom byxorna är ju jättevida och midjan hamnar typ under armarna så jag har ändrat en del.

Vad säger ni – hur länge kan man ha muddbrallor? Dom här är till 2åringen, blir 5½-åringen mobbad på dagis om han har såna? De måste vara sköna att leka i.

Det här inlägget postades i Barnbyxor. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till mossgröna velourmuddisar

  1. Botilda skriver:

    Jag håller i alla fall på med ett par velourbyxor till min 5 1/2-åriga guddotter. Det blir inte mudd utan resår i midjan och raka, eller lite utsvängda, ben, men ändå. Hon gillar byxor som inte har vanlig hård knäppning, så jag hoppas att det blir bra (och att inga andra barn har knasiga åsikter).

  2. rino skriver:

    Nej, visst är det onödigt med hårda knäppningar till barn! Hon kommer absolut gilla dem, jag tror att det är lättare till tjejer.
    Sitter kläderna skönt och har lite glada färger så är mina killar nöjda än så länge. Antar att jag får låta dem bestämma när det är dags att se ut som alla andra… /carina

Kommentera

