en skön tröja till

svartvitgul-troja-rino.jpg
visst är svart/vit/gul en fin kombination!
Funderade på gul velour till ärmarna, men bestämde mig för att strama upp tröjan med svart.
Det känns som om man har mindre frihet vad gäller kläder ju äldre barnet är. Jag gör lite mindre vågade mönster och färger till 5½-åringen.

Hur som helst: långärmade trikåtröjor får man inte för många av.
Jag tycker den blev snygg, trots några brister. Dels är mudden inte topp, varken färg, kvalitet eller sömnad;-) Sen blir mina tvillingsömmar en katastrof! Trådarna går av och den syr oregelbundna stygn. Nån som varit med om det? Fult och irriterande iaf. Måste orka undersöka det grundligare snart.

Om rinosyr

Svenskt klädmärke med färgglada klänningar. www.rino.se
Det här inlägget postades i överdelar. Bokmärk permalänken.

En kommentar till en skön tröja till

  1. Botilda skriver:

    Vilka fina tröjor du syr! De svarta ärmarna ser snygga ut, och kanske hade velour gjort ärmarna lite tyngre (och därför inte så snygga)? I handboken till min symaskin står det att man inte får sy mer än 3 mm stygnlängd med tvillingsöm, du tror inte att det kan ha med något sånt att göra?

Kommentera

