Höst & mössor

Måste leka lite med de nya funktionerna som finns här:-)

Inte för att man behöver fler, med det är så kul med mössor!
Mössan på stora bilden och den med mörkbrun velour är efter Baby cools mönster fast vändbara med annat tyg inuti.
Fabian kan inte begripa varför jag ofta har ”det fina tyget” (=det mönstrade) på insidan så han har fått den brunbladiga med isblå velour i. Ludvigs bruna är fodrad med cool turkosblommig trikå. Den vit-brun-orangea är samma mönster fast med dubbelt tyg. Storleken passar både 2- och 5-åringen bra tycker jag.
De andra två velourmössorna är ungefär samma mönster som jag gjort förut (den turkosa i fyra delar och den gula i två, +mudd).

Det här inlägget postades i på huvudet. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Höst & mössor

  1. Maria skriver:

    Det är först nu jag hittat till din sida trots att du lämnat en kommentar på min blogg för ett tag sen… nåja bättre sent än aldrig. Vilka fina saker du gör! Det där med tvillingnålen, tror inte att stygnen är för långa men kanske trådspänningen behöver ändras? Jag brukar sy med högsta stygnlängden och det är inga problem. Sen kanske tråden är skör, polyester är bäst till alla tyger.

  2. Cecilia skriver:

    Trist med adressen men korten blev väldigt fina. Näe, jag kollade också på de där visitkorten men som sagt, ingenting är gratis.

    Tack för adressen, jag ska genast bokmärka dig🙂

Kommentera

