baddrake

baddrake.jpg

Okej, det blev inte den mest välsydda baddraken i stan.
Inspirerad av en badrock med liknande huva som min kille älskar. Drakkammen är av velour.

Jag brukar inte tvätta snedslår innan jag syr, men den här gången gjorde jag det. Jag har aldrig varit med om att de vridit nåt snett, men däremot har jag varit med om att svart färgat av sig lite på vitt tyg. Det gick bort i tvätten, men ändå.
Provade enl tips från Hannas blogg att vika ut & sy fast översidan av snedslån först och sen vika över och sy resten. Har också sett samma instruktion i syböcker. Jag vet inte om det var för att frottén var så tjock och ojämn eller om jag var för slarvig men för mig blev det mer två moment som kunde gå fel…
Hursomhelst blev det ojämnt. Sicksackade frottékanten innan och stygnen syns på sina ställen.

Den hade stått på att-göra-listan hur länge som helst, ändå gjorde jag den kvällen innan 1-årskalaset. Men jag tog även med en urvuxen (köpt) badrock så på ett eller annat sätt kommer han att bli torr efter badet!

Hade ingen villig modell, så apan Umpa fick ställa upp!

Det här inlägget postades i Barnkläder, Diverse sytt&skapat. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till baddrake

  1. Lucia skriver:

    Wow, underbar baddrake, det var ju helt otrolig, måste göra en sådan till min lilla ettåring han kommer ju gilla den. Blir nog en julklapp.
    Fina sida, får jag länka till dig.

  2. rinosyr skriver:

    Tack! Det funkar bättre med såna här än med vanliga badrockar tycker jag. Barnen knyter ju inte och rocken fladdrar nånstans på ryggen.
    Jättekul om du vill länka:)

  3. Eva skriver:

    Jag är den lyckliga mamman till världens snyggaste 1-åring i baddrakeponcho! Elias brukar vilja bli av med badlakanet snabbt och helst hoppa i badkaret igen – icke så med detta alster…han satt en lång stund och myste i soffan med ponchon första gången vi provade den i ”skarpt läge” Tack, tack, tack Carina! Ska försöka få till en bild och skicka till dig (men apan Umpa såg snygg ut i den oxå)

  4. rinosyr skriver:

    Kul! Hur går det, har du packat upp symaskinen än?

Kommentera

