liten klänning

liten-klanning.jpg

ibland vet man inte varför ett plagg hamnade i ofärdigtlådan. Den här klänningen började jag sy i somras av en gardinkappa men så kom det av sig. Så igår plockade jag fram den och sydde dit kantbandet. Och vips så var den klar. På några minuter efter månader av ”borde”.

Lisa fick klänningen. Jag hade inget mönster och den visade sig vara lite stor, men hon växer väl:)

(på bilden hade jag glömt att fästa en tråd, men det är ordnat nu!)
Böjen nertill beror på vinden!

Det här inlägget postades i Barnkläder. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till liten klänning

  1. Tina skriver:

    Tack för kommentaren om mina saker. Jag blev jätteglad=D
    Vilken bedårande klänning, tänk vad man kan göra av olika tyger, som var tänkta till ngt helt annat.

    Kram Tina

  2. Tina skriver:

    Jag har fixat till texten nu.

  3. Lucia skriver:

    Hej! Jätte söt klänning, brukar oxå göra så, lägga i en liten hög och sedan går det ett par månader.

  4. Tina skriver:

    Hej igen
    De tovade sockarna, lite fusk. Stickade i speciellt garn, slänger sen dom i tvättmaskinen 60 grader. Och ut kommer färdigtovade sockar. De som har mina sockar tycker att de är varma, mjuka och sköna.
    Kram Tina
    ps hoppas att det inte gjorde ngt attt jag länka till dej utan att fråga.

  5. Bongi skriver:

    Så underbar!!! Vilket fint tyg!! Tur att den var lite stor så att den inte låg i ofärdigtlådan och blev för liten…de har jag lyckats med några ggr.

Kommentera

