Hängselbyxor – blomretro

blomhangsel-rino-sol.jpgblomhangsel-rino-bak.jpgblomhangselknapp.jpgblomhangsel-ludvig.jpg
Hade storstädning idag och hittade en hel kasse med byxor & hängselbyxor i Ludvigs storlek som jag glömt att vi hade. Och jag som sytt så många byxor åt honom den här hösten! Måste nog börja sy till andra snart innan barnen drunknar i kläder…

Det kändes iaf kul med nåt lite mer arbetat igen efter alla muddbyxor:) Inte för att dom här var svåra, men det tog mig en hel vecka att bli klar eftersom jag jobbat sent flera kvällar och inte ens orkat titta åt symaskinen.
Mönster ur senaste Ottobre och så är dom inspirerade av Nusses underbara skapelser.

Halvfodrade med påslakan. Jag ville ha nåt mönstrat inuti. Helst blått till det brunoranga, men det fick bli nåt som fanns hemma. Knapparna är blå-gröna (fotade utan knappar först men de syns på en bild).

Hittade det vackra tyget i en secondhandbutik med massor av 70-talsgrejer vid Hornstull. Lite för dyrt eg, 150 för 2,2 m, men jag tyckte så mycket om det! Färgerna är så varma.

Idag var jag förövrigt inne på Myrorna vid Hötorget och de hade flera fina tyger – men vilka priser! 275 kr tog de tex för Pompeja (som det här, fast orangebrunt). Såklart är det bra att de har vett att ta betalt när pengarna går till bra ändamål, men för mig blev inget handlat.

Det här inlägget postades i Barnbyxor, Barnkläder. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Hängselbyxor – blomretro

  1. L-A skriver:

    Jättefina! Underbart mönster och modell.

  2. Lucia skriver:

    Wow, gillade verkligen tyger och mönstert var ju perfekt, har ännu inte hittat ett mönster som jag är nöjd med.

  3. Bongi skriver:

    Men så underbara!!! Vilket härligt tyg!!!

  4. Cecilia skriver:

    Jag gillar verkligen det du syr, så även denna🙂

  5. Jes skriver:

    Vilken underbar tunika, helt sagolikt vakert. Underbart tyg.

  6. rinosyr skriver:

    Tack, tack. Vad snälla ni är.

Kommentera

