Retrotunika, brun/vit

retrotunika-bak-rino.jpgretrotunika-rino.jpg

Jag blev förtjust i de fladdriga ärmarna i änglatunikan jag gjorde för ett tag sen. Den här är i samma stil fast i ett lite svalare tyg (från en gardin med stiliga fransar).
Hm, mönstret på baksidan (övre bilden) kanske var finare… Så dags att tänka på det nu.

Nån som vet hur man gör snyggast sprund med snedslå? Har testat många olika okej sätt men inte hittat nåt toppensätt än. Här tillämpade jag köra-på-som-om-ingenting-hänt-metoden vilket ju gör att den buktar en aning nere i sprundet.
Mönstret var ursprungligen en munkjacka men det gick ju bra så här också.  

Det här inlägget postades i överdelar, Barnkläder och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Retrotunika, brun/vit

  1. Bongi skriver:

    Åh så fin!! Helt rätt sida fram tycker jag!!

  2. Lucia skriver:

    Den var ju helt sjukt fin. Älskar den verkligen, måste ut och leta tokiga gardiner från 70-talet den saken är klar.
    Håller med att sprunnen är svår att få till, blir nästan aldrig bra när man syr i bommul, men jag tycker det är lite snyggt när den buktar till sig.

  3. Katarina skriver:

    Vilken superhärlig tunika! Håller med Bongi, du har satt rätt sida fram.

  4. Ingela skriver:

    UNDERBAR!!!

  5. aYeliqa skriver:

    Så SNYGG tunika🙂 Jag tycker också att tyget på framsidan passar perfekt

  6. mannagryn skriver:

    Wow, vad snyggt det blev med detta tyg! Det måste jag prova. Håller med de andra att det var rätt sida fram.

Kommentera

