bara för flickor?!

pompejakjol-rino.jpgpompejaklanning-rino.jpgpippiklanning-rino.jpgblommuddisar-rino.jpgpompeja-ludde.jpg

Mina barn börjar få lite väl mycket Rino-kläder vid det här laget så jag tänkte testa en för mig ny grej – tradera. Jag har sett att många säljer hemsytt (men priserna är inte de bästa, så tyvärr får det nog bli enkla& snabba modeller).

Det lustiga är hur mycket större frihet jag känner när jag inte syr till mina killar! Jag har tyckt att jag syr unisex men ändå haft ”pojke” i bakhuvudet inser jag nu (jag vill att barn ska kunna ha på sig vad som helst, men tyvärr ser inte världen ut så…).

Har nån missat att jag gillar Pompeja-tyget? Nu har jag även hittat brun Pompeja (se kjolen). Har redan bestämt att jag vill göra en snarlik kjol till mig själv.

Pippityget har Fabian valt. Han sprang fram och kramade tygrullen. Jag frågade vad jag skulle sy, han funderade lite och utbrast ”Strumpor!”.
Jag håller på med något annat till honom.

På Sysidan har jag förövrigt lärt mig att man inte behöver sicksacka under snedslå. Jag brukar göra ett par knapphålsstygn nere i sprundet för säkerhets skull och bara sicksacka om tyget är väldigt repigt (som den blommiga klänningen jag gjorde för ett tag sen).
Pompejaklänningen är aningen klockad eftersom jag sträckte snedslån lite mer.
Pippiklänningen fick en liten manchesterficka (med namnlapp) för att göra det roligare. Snedslån är vinröd.

Ludvig provade pompejaklänningen. Han var jättesöt och jättearg. Slet och drog och skulle ha av den. Hann få en bild innan.

Det här inlägget postades i Barnkläder, Kjol, Klänning & kjol. Bokmärk permalänken.

En kommentar till bara för flickor?!

  1. Jes skriver:

    Vilken fin kjol. Gillar tyget. Klänningarna är oxå jättefina.
    Har haft några kläder ute på tradera men jag begär nog för mycke i pris. För de blir inte såldt, man jag vill inte gå ner för mycket i utrops pris för jag vill ju få ungefär de priset jag säljer dem för på hemsidan. Tycker de flesta hemsyda kläder på tradera går för billigt. Det är ju bla med priset man visar att man själv tycker man har sytt något av bra kvalite. Har i stället några annonser på blocket som har lett till försäljning.

Kommentera

