Pepparkaksgubbe

pepparkaka.jpg

Barnens förskola ska fira Lucia utomhus i år. Provar med en pepparkakspocho som rymmer varma kläder.
Och så slipper jag lägga ner mycket jobb på nåt som bara används ett par gånger.

Fabian älskar (som jag visste att han skulle) det pälsiga tyget! Sen att vi har ludd runt hela lägenheten får man leva med. Sicksackade fast det, blev sådär…
Sydde dit en snutt ”kristyr”-band som jag hade hemma, hade varit fint med nåt grövre men, men…
Hatten är en cylider med lock och vit mudd. Den vita fluffen sitter lite otippat ovanpå. Jag sydde först en vanlig mössa med fluff fram, men den blev lite trång så jag använde mössans framsida som lock på hatten.
Själva ponchon är i nån slags brun sammet.

Det här inlägget postades i Barnkläder. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Pepparkaksgubbe

  1. florin skriver:

    Vilken härlig kreation du gjort! Å vad mysigt med lucia utomhus🙂

  2. GOBLIgobli skriver:

    Men guuuuud vad läcker!!!🙂 Helt suverän idé!

  3. Jes skriver:

    Underbar tunika vilket härligt sommar tyg det tyget skulle jag oxå villja ha:)

  4. rinosyr skriver:

    Jes: jag har kvar av tuniketyget, så vill du kan vi byta. Tyvärr är inte kvaliten på topp så jag vet inte om det är värt att lägga ner jobb på det. Jag gjorde enkla modeller, dom får hålla så längde dom håller:-)

  5. Jes skriver:

    Har inte varit hör på länge ser jag, ska tänka på saken, är tyget väldigt tunt är det de du menar?

  6. Dabitch skriver:

    Supersnyggt och en bra idé. Min lilla tös vill också vara pepparkaksgubbe, och utomhus. Dags att sy en poncho!

  7. Jennie skriver:

    Hej,

    Vill bara tacka för den otroligt snygga ponchon som du sydde till min son. Passar alldeles utmärkt och är verkligen en jättebra idé när man skall vara utomhus på Lucia.

    Rekomenderas varmt!

Kommentera

