Prinsess-kitsch

fransklanning-rosa.jpg

Vet inte om det var för att jag varit sjuk eller pga sy-”måsten” inför julen. Men jag kom inte på nåt jag hade lust att sy. Kollade på tyghögarna en stund och plockade sedan fram min gardin med äckliga rosa fransar. Någon hade sytt brun snedslå på överkanten och jag tänkte att den kunde funka längst ner på en klänning. Eller också…

Det bruna oket är tänkt att strama upp det hela lite, för att inte få för mycket av det goda.

Klänningens framtid är för ögonblicket lite osäker eftersom jag själv inte har nån tjej och inte på rak arm kommer på nån tjejförälder som skulle hoppa jämfota av lycka om den såg mina fina fransar.
Men kanske är det just då det blir intressant, när man struntar totalt i andras eventuella åsikter. Det blir åtminstone roligt!

Det här inlägget postades i Barnkläder, Klänning & kjol. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Prinsess-kitsch

  1. josefinaste skriver:

    Intressant! =) Ibland blir det så där knäppt när man inte vet vad man ska göra…

  2. Jennifer skriver:

    Den är ju bara hur cool som helst.
    Påminner lite om en dansklänning 🙂

  3. Jessica skriver:

    Asså, ser ut som nåt jag skulle kunna göra OCH sätta på mina barn. Ihop med enfärgade andra plagg kan det bli en kul uppsättning.

  4. Jes skriver:

    vilket underbart tyg du använt till tunikan, så illa tycker jag inte att den blev, och man lär sig ju av sina misstag.

  5. Charleston skriver:

    *ler brett*
    *ler större*
    jaaa, jag tycker den är kanonfin. Sällan jag ler så stort åt en klänning! Den är ju bara så himla läcker!!! 🙂 Me like!

Kommentera

