Kanintyg och kamerakrasch

Idag fick jag det underbara kanintyget från Jenny i Åre! Hinner knappt in genom dörren med paketet under armen så kommer Fabian och visar lite nya bilder han tagit. Han älskar att fota. Dussintals suddiga närbilder på leksaker, damm under sängen eller tomma pantflaskor. Men så klättrar han upp på köksbänken för att ta en bild på dagisfotot som sitter ovanför kylskåpet. Och tappar kameran i golvet!

Linsen blev rejält sned och fastnade. Jag vet inte om den går att laga. Troligen blir det till att köpa ny kamera på mellandagsrean:-(  SÅ onödigt, dessutom var vi nöjda med den här.

En kanintröja har det blivit iaf. Nästan, bör jag väl tillägga. Har haft problem med tvillingsöm förut (fast den funkade på förra tröjan), men nu var den helt hopplös! Vänstra sömmen blev ojämn, flera stygn en hel cm långa! Har en billig maskin så man kan inte ställa in så mkt. Provade att ändra trådspänning och stygnlängd samt att trä om men resultatet blev detsamma. Vad kan felet va?? Har mudd (vinröd) i ärmslut och krage så får jag ingen ordning på sömmen får det bli mudd längst ner också. Men helst inte…

Tyget var iaf urmysigt! Tjockt, mjukt och bra att sy i (min knäppa söm är väl inte tygets fel;-)), och färgerna var också perfekta.

Det här inlägget postades i för övrigt. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Kanintyg och kamerakrasch

  1. Gekko skriver:

    Mitt tyg kommer idag!! Fast innan jag kan sätta saxen i det måste det ju tvättas och med min tur blir det säkert förlossning innan det hinner torka:-D
    Hoppas att du hunnit sy mer av ditt redan, och att du kan lyckas fota det, jag är så nyfiken på vad alla ni andra ”kanintygare” gör av det. Visst är det ett härligt tyg!!!

  2. Maria Friberg skriver:

    Hej! Jag undrar om du skulle vilja sälja dina fina kläder i min butik Unik här i Örebro..Jag säljer på kommission och mailar gärna avtalet om du är intresserad. Snart har jag oxå en hemsida..som jag kommer presentera dom som har grejer hos mig..o annat kul med.🙂 Mvh Maria Unik i Örebro

  3. www.syfroken.se skriver:

    Hejsan!
    Om inte sömmen blir fin med tvillingnålen så kan de nena nålen vara lite skadad. Prova med en ny tvillingså så skall det nog gå bättre.

  4. rinosyr skriver:

    tack för tipset! Köpte faktiskt en ny idag, hoppas barnen somnar snart så jag kan prova:-)

  5. Jes skriver:

    Pippa funkar alltid, jätte fina klänningar och kjolar.

Kommentera

