Buskeps

buskeps-fabian.jpgbuskeps-inuti.jpg

En buskeps ser charmigt kaxigt ut på ungarna!

Och så går det åt så lite tyg! Perfekt att kunna använda rester till nåt vettigt. Men jag inbillar mig alltid att liten sak = lite jobb… Och så sitter man där med sex kilar yttertyg, sex kilar foder och allt vad det är.

Jag tog brun manchester och mammas gamla påslakan inuti. Måste nog göra en till brorsan också, fast med mönstrat på utsidan:-)
Tog mönstret från ottobre 4/07. Storlekarna var rätt stora, jag tror jag tog den minsta men jag får tom på mig kepsen själv, även om den sitter snyggare på 5-åringen.

Och med den här trista vintern så behöver man inte ens spara kepsen till våren.

Det här inlägget postades i Barnkläder, på huvudet. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Buskeps

  1. www.syfroken.se skriver:

    Vad fin den blev!
    En riktig Emil- keps.

  2. Bongi skriver:

    Jätte snygg keps!!!

  3. Lucia skriver:

    Jättehärlig keps, älskar att ha sådana själv så jag kanske syr en sådan till mig själv istället.

  4. Kia skriver:

    verkligen fin! Vad duktig du är!

  5. rinosyr skriver:

    Lucia: kul att du gillade den! Hade faktiskt hade din sk PIFpresent i tankarna när jag sydde den! Men så insåg jag att den nog var för stor för ditt barn… Så nu ska jag hitta på nåt helt annat till dig:-)

  6. Pethra skriver:

    Så fiiin! 🙂 Sån vill jag också sy. Kan man beställa gamla otobre mönster på nätet?

  7. Jennifer skriver:

    Jättefin keps! Så snyggt med det gröna fodret.

  8. rinosyr skriver:

    Pethra: visst, kolla http://www.ottobredesign.com
    Man kan klicka fram en översikt över varje nummers olika modeller. Tidningen är rätt dyr, men väl värd priset eftersom den innehåller så mkt:-)

  9. Doris Daisy skriver:

    Hej!
    Åh vilken snygg keps!

Kommentera

