plus och minus på lindex

lindexdjur.jpg
Lindex har faktiskt en hel del fina retrokläder just nu. Mest tunikor och klänningar, men jag tycker att de passar perfekt även på små killar. Det tar lite emot att köpa kläder eftersom det är roligare att sy men en sån här måste jag bara köpa:-) Och visst är han fin! Med gula velourmuddisar som pricken över i.

På minussidan är att pojkavdelningen är rätt förutsägbar. Och storpojk (från 128) är hemsk! Bara tuffing i grått eller kamoflage…
Jag gick till Lindex eftersom Fabian vuxit ur sina galonisar. Han föll för ett par rosa/pastellgröna med Brummelisa på. Killmotsvarigheten var mörkblå med Bamse. Jag tvekade om Brummelisa för han närmar sig trots allt sex år och andra barn kan säga saker som jag inte vill att han ska behöva upptäcka än.
Men det blev inga byxor alls. Han har storlek 128 och de sålde bara galonisar upp till 122.
Är det slutlekt efter fem?

Det här inlägget postades i för övrigt. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till plus och minus på lindex

  1. GoSi skriver:

    Ja, Lindex har faktiskt en hel del fint just nu. Killen ser urskön ut i sina nya kläder… Visst är det jobbigt med alla dessa tjej och killkläder!!!

  2. aYeliqa skriver:

    Ja detsamma undrar jag. Är det slutlekt efter 5? Min 6-åring som drar 128 i stl har jag jättesvårt att hitta vettiga kläder till, men det gör kanske inte så mycket eftersom jag älskar att sy🙂

    Hur som helst så var tröjan du hittade jättesnygg och jag kan tänka mig att dina gula velourbyxor passar perfekt

  3. Ingela skriver:

    Visst har Lindex ”skärpt sig” o tar in mycket snyggt o retro nuförtiden, men mest för tjejer o bebisar. Tunikor o klänningar finns i massor! Såg en som hade köpt den där tunikan o sen sytt in den + fållat upp den så den vart en vanlig tröja, det var en smart idè. Men naturligtvis kan killar också ha tunika! Pojkkläder tycker jag nästan alltid är grå o ”tuffa” – skittråkigt o fult! Men nu syr ju du så fina grejer själv så… Vet inte om du kan ha mer tur med HM/KappAhl när det gäller galonbyxor? Annars gick jag själv till Rusta o köpte ett set med jacka + byxa i rött (inga märken o ingen text på, bara rött!), så det kan ju vara ett tips. Tror de hade strl 128 också.

  4. rinosyr skriver:

    hittade till slut ett par galonisar fast som ett par vanliga byxor i 128 på cubus. Bruna, så blev rätt bra till slut.

  5. Tompa skriver:

    Vill du ha lite större storlekar så kan du kolla upp http://www.aprilrain.fi

    pga frakt kan det iofs bli lite dyrt, men de har galonisar ända upp till vuxen XXXL.🙂

Kommentera

