spöket laban

spoket-laban.jpg

I helgen var Ludvig på bio för första gången i sitt liv. Vi såg Lilla Spöket Laban på Reflexen i Kärrtorp.

Nu även på tröja! Samma raglanmodell som stjärnvelouren fast nån storlek större. Svart trikå på baksidan.
Testade först utan ärmmuddar men det blev för sladdrigt. Jag gillar verkligen ärmmuddar! Mkt att växa i och inga (nästan iaf) ärmar i maten.

PS. jag har fått högsta betyg för velourstjärntröjan. Tog fram Thomas tåget-tröjan som L i stort sett bott i sen han fick den i julas men han skrek ”Neej, inte den! Den!” – och pekade på velourtröjan… Det kallar jag beröm!

Det här inlägget postades i överdelar, Barnkläder. Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till spöket laban

  1. aYeliqa skriver:

    Vilken härlig tröja man blir glad över 🙂 Är Labantyget också trikå? Har bara sett vävda tyger tidigare på Spöket Laban så jag blir ju helt klart nyfiken

  2. rinosyr skriver:

    nej tyvärr. Visst är det hopplöst svårt att hitta schysta trikåer:-(
    Det är därför jag gör såna här raglanvarianter där tre av fyra delar är elastiska. Barnen godkänner dom iaf!

  3. Jennifer skriver:

    Vilken härlig kombination. Tycker det går utmärkt att mixa med olika tyger.Speciellt när det blir så här snyggt. Det är ju tyvärr som du säger svårt att hitta snygga trikå tyger.

  4. aYeliqa skriver:

    Men så smart att blanda så där. Man får helt enkelt göra det bästa av det man har. Jag måste nog prova nån dag.

  5. gulligan skriver:

    Hej! Nu har jag hittat till din sida också..vad kul..fina grejer du syr..

  6. Kia skriver:

    Jättesnygg och härlig kombination.

  7. Laura skriver:

    Fin tröja, även Tweety vill ha tåget Thomas på allt, jag får väl se om jag lyckas blidka honom med någon tröja han gillar mer än tåget Thomas.

  8. Lucia skriver:

    Vad smart att ha tråkå på alla delar utom den främre, det ska jag testa för jag har massor av roliga tyger jag vill ha till tröjor men som inte är tråkå… Bra tips!
    Supersnygg tröja, älsar att det är raglan ärm.

  9. Tina skriver:

    Kanonfin tröja, var hittar jag ett bra mönster på tröja med raglanärm?
    Tina

  10. Elisabeth skriver:

    Hej! Vilken supersnygg tunika! Gillar både modell och tyg. Har också haft tanken på att sy något sånt till mig själv, men det blir aldrig av. Har lite mönster från min mamma som hon använde på slutet av 60-talet och 70-talet. Vad använder du för mönster?

    / Elisabeth, rättvisa barn

  11. Elisabeth skriver:

    Jag skrev visst under fel inlägg, det skulle hamna under den gröna tunikan=) Laban är ju också fin förstås=)/Elisabeth

  12. rinosyr skriver:

    Tina: till mina senaste raglantröjor har jag utgått från ”lillspökets fleecejacka” i ottobtre 6/07. Tycker att det funkar bra, men man får gå ner rejält i storlek och förlänga!
    Elisabeth: till tunikan hade jag inget mönster men den var superlätt, bara 2 tygstycken +mudd&snedslå. Till rynket i halsen mätte jag ungefär dubbelt mot vad det skulle bli och sydde i en rynktråd innan snedslån. Men trikå blir nog snyggare än lakan!

  13. Tina skriver:

    tack, så mycket, har inte sett det mönstret. jag har tidningen;D

Kommentera

