jättetunika

cgron-tunika.jpg

Ville äntligen ha nåt till mig själv och tänkte börja med nåt enkelt. 
Jag hade inget mönster utan klippte fyrkantig hals och rynkade nere i hals och ärm och sydde på snedslå runt halsen och lång mudd på ärmen.
Tyvärr insåg jag försent att den här modellen måste ha ett tyngre tyg med lite fall. Som det är nu så har jag en gravidtunika! Säkert jätteskön på landet i sommar men annars är den ett tält…

Nån som har en bra idé hur man kan rädda det hela?
Provade att sy in lite i ryggen men det blev inte så bra. Jag funderar nu på att klippa under bysten och sy dit en decimeter mudd men låta vidden vara kvar nedanför. Kan det funka tro? 

Den här blev inte så bra, men det var kul och jag har massor av idéer, så fler vuxengrejer följer!

Det här inlägget postades i Damkläder. Bokmärk permalänken.

15 kommentarer till jättetunika

  1. GoSi skriver:

    Jag tycker att den ser urläcker ut! Det blev jättesnyggt vid ärmslutet med en så bred mudd. Om bilden gör sin rätt så finns det inget att ändra…

  2. gulligan skriver:

    håller med gosi..superläcker..

  3. Jessica skriver:

    Såna dör vida tunikor har jag också och det är jättesköt. Ibland sätter jag ett band nedaför bysten och ibland ett brett skärp i midjan. Kan det funka tror du?
    /klockarbarn

  4. Ingela skriver:

    Skitsnygg! Tyget är ”to die for” – gud så himla snyggt!!! Jag tycker också att den ser jättebra ut på, men ett skärp i midjan kan väl vara en bra idè annars. 🙂

  5. Jes skriver:

    kanonfin tunika vilket underbart tyg, såg samma på tadera för ett tag sen. Jag tycker som de andra att den ser kanon ut som den är.

  6. Tina skriver:

    Den tunikan behöver du inte göra ngt åt. Vill du kan du sy band i sidorna som du sen kan knyta under byst, runt om eller hur du vill ha det. Finns inga begränsningar. Tack för mailet kommer svar.
    Ha en bra dag
    Tina

  7. Ett Tu Tre skriver:

    Jättefin tunika och ett verkligt härligt tyg. Jag håller med de andra i deras kommentarer egentligen behöver du inte göra något åt den extra vidden, men om det känns lite bylsigt kan det fungera att hålla in den med ett skärp.

  8. carina skriver:

    kul att ni gillade den! Jag är inte så förtjust i skärp men ska prova Tinas idé med att sy band i sidorna för den ÄR stor, större än den verkar på bilden iaf.
    Jes: det är nog tyget du såg. Jag var inte hemma& bad min man att bjuda max en hundring för det men han, som han uttryckte det, ”drabbades av speldjävulen” och det slutade på det dubbla… Lite för mkt tyckte jag men det var ju snällt ändå.

  9. shamu skriver:

    Den var utrolig kul!!!
    Ut ifra bildet behøver du ikke gjøre noen ting med den!

  10. Kia skriver:

    jättefin tunika….och tyget är helt fabulöst!

  11. Lucia skriver:

    Wow, måste du rädda den den är ju otroligt snygg, och tyget.. kan man dö för…

  12. josefinaste skriver:

    Jag bara dör, så fin är den!!!

  13. aYeliqa skriver:

    Tyget är ju helt underbar och tunikan blev jättefin. Du är, kanske liksom jag ovan vid vida tunikor och kanske känner sig obekväm, men den ser verkligen jätteskön ut och jag tycker absolut inte att det är mammavarning på den. Ett band under bysten kan hjälpa, men annars tycker jag att den ser jättefin ut som den är 🙂

  14. Jessica skriver:

    Håller ju fullständigt med alla ovanstående. Helt underbar ser den ut!

  15. Jes skriver:

    Jag vet hur det är att drabbas av speljävulen 🙂

Kommentera

