70-tal

70talsklanningar.jpg

mamma letade fram ett gäng av mina gamla klänningar från tidigt 70-tal. Inte alls dumma:-)

Det här inlägget postades i för övrigt, Inspiration. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till 70-tal

  1. Tina skriver:

    Ja tänk alla de där klänningarna kommer jag ihåg men gjort av med.
    Ha en bra helg
    Tina

  2. Recoll skriver:

    Vilka ursnygga klänningar, och helläckra tyger. En hel del inspiration alltså…Håller med de andra kommenterarna om din nysydda tunika. Den ser jättebra ut, snyggt tyg dessutom.

  3. Katarina skriver:

    Vad kul! Jag har nog pojkplaggsvarianten på den randiga klänningen med röda kantband. En ben- och ärm-lös liten sak som jag inte vet riktigt vad man kallar…hängselknäppning har den och resår i benöppningarna har jag för mig. Finns det såna liknande plagg att köpa nu för tiden tro? Kan inte komma på att jag sett det i någon affär nångång.

  4. mirjam skriver:

    Åh vilken känsla jag får.Känner igen flera av de där tygerna,mamma sydde lite kläder till oss när vi var små.
    De är ju toppmoderna nu!

Kommentera

