nåt till mig!

c-grona-blommor.jpg

Som om det inte redan kändes som att jag höll på att drunkna i ogjorda idéer. Och så börjar jag sy annat än barnkläder…. Nya projekt som inte kommer att hinnas med;-)

Modellen är från Burda 2/08 (tycker sådär om burda, mycket är svårsytt och för damigt). Tyget är en stuv från Ohlssons. 

Synd att det är så ont om snygga trikåtyger! ”Modetygerna” känns ofta tantiga och ett par säsonger för gamla. Och till slut kommer man hem med något man inte skulle ha tittat två gånger på i en klädaffär.
Det här tyget tycker jag är rätt fint även om det har lite KappAhl-varning. Tröjan har chans att bli en favorit, den är mjuk och sitter lagom löst.

Det här inlägget postades i Damkläder. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till nåt till mig!

  1. Kia skriver:

    Supersnygg ju!
    Håller med om att trikåtyger ofta kan vara lite väl tantiga…men denna var ju super! Älskar modellen!

  2. Ingela skriver:

    WOW, vilken snygg jacka du sytt! Gillar den verkligen. Muminskjortan är också jättefin!

  3. GoSi skriver:

    Ville bara säga att än en gång har du lyckats…tycker att både modell och tyg är superduper!

  4. Johanna skriver:

    Väldigt snygg modell, och tyget också för den delen. Jag har bara vågat mig på barnkläder än så länge.

  5. rinosyr skriver:

    Tackar:-) Johanna: prova att göra en liten vårpresent till dig själv vettja. Nackdelen är att det går lite mer tyg, men det är kul att ha ngt man gjort själv!

  6. Elin skriver:

    Hamnade här efter en kommentar från dig på min blogg. Otroligt fint! Blir så himla peppad att hitta fina tyger och dra igång nåt projekt. Skulle inte ens tacka nej till gravidtunika, men så är jag i femte månaden också!

  7. kokos flanell skriver:

    den blev ju jättefin ju!

  8. Tina skriver:

    Jättesnygg, vad du är flitig.

Kommentera

