grönt är skönt

pompejajacka-gron.jpgflera-mossor-001.jpg

fick en beställning på en vårjacka till en 4-årig flicka:-) Det är så roligt att sy vår/höstjackor eftersom man kan använda så fina tyger, varje jacka blir verkligen unik!
Jag hittade ett tyg till fodret i samma härliga vårgrön som de ljusare inslagen på jackan.

Några varianter av matchande mössor till, samt en snabbt ihopslängd halskrage eftersom jag inte visste hur jag skulle fixa en jacka med ”polofoder”.
Jackan passade tydligen bra, ser fram emot att få se en bild!

Det här inlägget postades i Barnkläder, ute och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till grönt är skönt

  1. Florin skriver:

    Underbara kreationer i ett fantastiskt fint tyg!!!!

  2. kokos flanell skriver:

    jättefin jacka! vår-/höstjackor är verkligen så schyssta att göra, har själv ett helt gäng till mitt barn.

  3. shamu skriver:

    Nyyydelig jakke!!!!

  4. GoSi skriver:

    Det är så roligt att få se alla dina fina jackor…jag blir verkligen inspirerad men får ändå inte tummen ur…

  5. sarah lc skriver:

    vilken fin!
    det ljusa fodret lättar upp de dova tonerna i tyget, underbart fint!

  6. Lucia skriver:

    Tokigt snygg jacka, du är verkligen jätteduktig, måste sy mera så att jag oxå vågar sy en jacka en dag.

  7. rino skriver:

    tack, vad snälla ni är. Lucia, en sån här jacka är eg inte svårare än ngt annat! Sy foder och ytterjacka likadant och sy ihop med krage/huva emellan. Jackor är kul, man får mycket resultat för jobbet på nåt sätt.

  8. Johanna skriver:

    Jättefint, både jackan och mössorna! Snyggt tyg!

  9. Jes skriver:

    Vilken underbar jacka!!! Bara älskar detta tyg är så fint.

  10. Dr. Gill skriver:

    Nydelig jakke og fantastisk flott tøy! Hvor har du fått tak i det?

  11. rinosyr skriver:

    Dr Gill: tyget hittade jag i tygförrådet på förskolan där jag jobbar! Fast det dyker upp på tradera.se då&då i olika färger. Det heter Pompeja.

  12. thea skriver:

    Grym!!! Jag var och tittade på påskpysslet på dagis och såg flera tyger jag skulle kunnat göra det mesta för!

Kommentera

