senap med smultron

cpasktroja.jpg

tröjan jag sydde till mig själv för ett tag sen var så skön så det fick bli en till.
Gul som påsken fick den bli. Eg är jag sur på mig själv för att jag alltid släpar hem mönstrade tyger – till mig själv föredrar jag nog enklare färger som man inte tröttnar på efter ett halvår. Men hur kul är det att köpa helgrå trikå? Ska dock skärpa mig och skaffa lite tråk-tyger (hmm, kände faktiskt ett tag att jag inte behövde fler tyger, men jag hade visst fel). Det finns ju massor av detaljer som kan liva upp, även fast man inte kan sy snitsiga modeller.

Mönstret är från burda 02/08 där jag hittade några sybara saker. Det gul/brun/rosa tyget är från Ohlssons.
Ursäkta den mörka bilden.

Det här inlägget postades i Damkläder och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till senap med smultron

  1. spenatmamman skriver:

    Vilken bra tyg-smak du har🙂. (hänvisar till http://mammajobbar.wordpress.com/2008/03/16/ett-par-alster/)

    Fin tunika du sytt!

  2. Kia skriver:

    love it! supersnyggt verkligen. dent mönstret skulle man ha.

    glad påsk!

  3. Dr. Gill skriver:

    Nydelig snitt og fint tøy!

  4. josefinaste skriver:

    Tröjan var hur snygg som helst! Hoppas inte att du tröttnar på den om några månader, tyget var ju hur snyggt som helst som tröja. Sen måste jag säga att jag tycker om jackan och mössan/orna du sytt! =)

  5. florin skriver:

    Vilka snygga kläder du gör!!!!

  6. Jes skriver:

    cool modell!!

  7. Caroline skriver:

    Wow denna gillade jag SKARPT!!! Jag är inte heller en många-mönster-tjej men ibland så. Och denna var ju bara SÅ snygg!! Bra jobbat!

Kommentera

