förenklad feg-klänning

rino-klanning-60tal.jpg

mina tyger är svåra till vuxenkläder inser jag. Men samtidigt vill jag använda det jag har, bergen tenderar ju att växa (min sambo kommenterade idag att mina tyger ätit sig in i hans garderob också. Men han hade ju en tom hylla…). 

Troligen hade det här mönstrade tyget blivit en schyst 60-talsklänning, men hur ofta skulle jag använda den? Alltså en fegvariant.
Gjorde den på sykursen eftersom jag inte hade nåt mönster. Läraren föreslog de söta vågiga kanterna. Dom var bra, gjorde det hela mindre stramt tycker jag. Lätt också – bred sicksack med minsta stygnlängden och så dra i trikån när man syr.

Men klänningen blev förenklad och inte alls den modell jag tänkt mig. Har ritat flera tunikor och klänningar som jag vill ha dem, men att göra teckningar till mönster… Hur får man tex en krage att passa till ringningen man klippt till?
Hmm, mycket att lära…

Det här inlägget postades i Damkläder och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till förenklad feg-klänning

  1. shamu skriver:

    Denne var nydelig!!
    Hadde jeg sett den på butikken hadde jeg kjøpt den tvert!

  2. Maddis skriver:

    Oh vilken tunika håller med övriga hade jag sett den ute hade jag köpt den direkt, vad duktig du är
    fin sida hade du också
    ska lägga den på min hos sidor jag gillar

  3. Jennifer skriver:

    Gillar verkligen den här klänningen.
    Min sambo brukar låta som din. Det dom inte förstår är att man aldrig kan ha för mycket tyger bara för lite plats 🙂

  4. kokos flanell skriver:

    den är ju jättefin! men varför skulle du inte använda en 60-talsklänning, de är ju otroligt enkla och fina i modellen och passar till det mesta.

  5. rinosyr skriver:

    shamu& maddis: det var en fin komplimang!
    kokos flanell: det är sant,fast jag känner mig så uppklädd i massor av stormönstrat… Jag försöker lära mig att inte köpa de där vackert knäppa sakerna som inte funkar till vardags;-)

  6. Jes skriver:

    Supersnygg klänning gillar den verkligen, snyggt med bara en del i mönstrart, tror faktiskt att tyget kommer fram bättre såhär än om du gjort hela klänningen i samma tyg.

  7. aYeliqa skriver:

    Kanonfin klänning. Helt i min smak

  8. ottopippi skriver:

    Hej!Nu har jag äntligen hittat hit! Vilken underbar blogg du har med så himla många fina grejer att inspireras av! Det blir genast en länk till dig! Och jag kommer att återkomma ofta!!!

  9. lyckoskatt skriver:

    den är ju hur fin som helst!

  10. Babything skriver:

    Shit vilken söt klänning!

Kommentera

