det står ett träd i skogen…

Det här tyget har jag längtat efter i sådär ett år. Och så går jag o sabbar det första jag syr av det.
Bilden jag hade i huvudet var så självklar. Tajt och lång tröja med trång smal halsmudd o ärmslut i brunt. Tänk smal rak fotbollströja i 70-talsstuk.
Att ifrågasätta självklara tankar är bra, och idén att härma originallinningen med vågigt kantband var eg inte dum, men man måste bestämma sig. Innan.

Nu blev tröjan varken eller. Definitivt inte smal, men inte heller schyst hängig. Halsen är inte tajt, men inte heller smal och djup, som var vågbandstanken. Den är inte ens jämn.

Ska jag acceptera min tanttröja eller kan en krage rädda mig?
La på en bit oklippt mudd bara för att kolla, och… kanske.
Tur att tyget räcker till ett par tröjor till.

PS. kolla mina originalugglor från 70-talet under det här inlägget

Det här inlägget postades i Damkläder. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till det står ett träd i skogen…

  1. thea skriver:

    Å, jag vill också ha till en sån kant. Tycker det var snyggt med det vågiga, men skulle så gärna vilja ha den stretchig. Annars tycker jag ringningen var snygg. Inte kan det bli tantigt med ugglor heller! 🙂

  2. rinosyr skriver:

    nä, inte med ugglor, men med ”ledig” tröja med bred hals;-)

  3. Lucia skriver:

    Va, har alla det här tyget eller… och inte jag…
    Det är otroligt snyggt i alla fall och det blir nog en härlig tröja till dig. Jag tycker nog att du kan acceptera den som den är, inte behöver du en kant.

Kommentera

