kånka kul

Det var nog oundvikligt. Till slut måste man bara prova den sk dagiskassen
Var lite skeptisk till modellen, men den får godkänt efter första dagens användning. Måste sätta i ett tryckknappslås, men den var skönare att bära än dom här.

Och bär gör man. Mornarna är fortfarande kalla, men på eftermiddan stuvas både stora och smås tröjor & jackor ner i tygkassarna. Och sen på ica trycker man ner några mjölk & lite middag också.
Blir kånkandet roligare nu?

Det här inlägget postades i Väskor och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till kånka kul

  1. ottopippi skriver:

    Självklart roligare i din dagisväska! Vilken urhäftigt tyg!

  2. thea skriver:

    Å vad fin! De är ju faktiskt grymt praktiska, eller hur? Jättefint tyg. Påminner lite om ett jag hittade på loppis (och köpte alldeles för lite av…)

  3. Johanna skriver:

    Hej!
    ÅÅÅH vilken härlig blogg! Vad roligt det verkar! Jag blir jätteinspirerad, dagens lyft! (veckans? årets…?) Jag vill testa allt! Får börja med nåt lätt. Jag sydde en hel del förra sommaren till mån (då) ettåring, men sen har det legat på is pga tidsbrist, men nu behövs det sommargrejor så äntligen!!!

    Ett roligt tips jag måste dela med mig av är mina skjortärmsbyxor till sommaren för småbarn. Ta en snygg (om du får för mannen, he, he) herrskojrta och klipp av ärmarna. Klipp sen rakt nedåt i ärmens undersida, ett snitt så djupt som grenen ska vara hög. Vips har man två byxben, sy ihop dem med varandra räta mort räta med en grensöm och sen gör man en fåll upptill och trär i gummiband! Världens svalaste sköna sommarbrallor, sydda på 10 minuter utan mönster och annat tradigt mög!

  4. Jes skriver:

    Vilken jättefin väska! Älskar dit tygval, så fint. Ja vist är väskan praktisk.

  5. rinosyr skriver:

    ja väskan rymmer ju massor! Det enda jag saknar är att man inte kan knyta ihop handtagen.

    Johanna: å vad glad jag blir, roligt att kunna inspirera!!! Hoppas du får mer sytid framöver.
    Kul idé med byxorna, kanske kan jag övertyga honom att äntligen göra sig av med några gamla om de får nytt liv;-)

  6. josefinaste skriver:

    jo det är nog oundvikligt. Har också funderat på det i flera veckor. Frågan är bara om barnet går med på att ha gossedjuret där eller om det ändå ska vara i famnen (och tappas i leran…)

  7. gulligan skriver:

    Vilken häftigt tyg!!

  8. Retro Elephant skriver:

    Oj vad fin den här färgen var på tyget. Vet att tyget är ett äkta finskt ”design-tyg” från mitten eller slutet av 70-talet och designat av Paula Virtanen. Jag trodde det bara fanns i två olika färger, min och ett med mörk natthimmel men ditt var ju finast av dem alla, enligt mig 🙂

Kommentera

