påfågelns nya fjäder

Efter att ha använt min påfågelsklänning en del blev det tydligare vad jag ville ändra.
Nu är axlarna smalare och jag har tagit bort bandet bak och klämt dit en rejäl rosett istället.

Bättre? Kanske kommer rosetten för långt nedanför skärningen? Jag får prova och fundera lite till.

Ett bekymmer dock: har du provat att knyta en snygg rosett högt upp på ryggen? Kanske kan jag lära 6-åringen hur man gör?

Det här inlägget postades i Damkläder och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till påfågelns nya fjäder

  1. ottopippi skriver:

    🙂 :-). Ja, kanske det går att lära 6-åringen 🙂 Återkom när du är helfärdig med klänningen (som jag redan vid första inlägget tyckte var supersnygg). Gärna med en modellbild 🙂 Nyfiken….

  2. Ett Tu Tre skriver:

    Ser snyggt ut med rosetten på ryggen! Om inte sexåringen kan lära sig kan du kanske anlita grannarna, eller om du färdas kollektivt till och från jobb – medpassagerarna. För att få till en snygg rosett är alla medel tillåtna tycker jag.

  3. jejja skriver:

    Klänningen blev verkligen superfin, var själv inne på ikea igår och när jag fick syn på tyget var jag snabbt framme för att kolla materialet och blev lite besviken att det var så hårt. Men som jag ser nu så spelar det ju ingen roll, speciellt inte om man har en rak och fin modell som din….
    Kanske får bli en chansning på just det tyget nästa gång jag är inne.
    Toppen……

  4. rinosyr skriver:

    jejja, prova ikeas tyger! Visst, det blir ingen sval sommarklännning men modellen funkar helt klart. Möjligen med en blank underkjol så att tyget hänger snyggare när man går:-)

Kommentera

