en snäll klänning

Som kanske framgått så gillar jag klänningar. Här var jag sugen på att använda en bit spets som jag hittade.

Grunden är samma som volang- och hjärtklänningen. Fast nu i trikå och därför behövs inget blixtlås. Och samma ärmar som på fröken söt-klänningen.

(om jag ser ut att ha en oerhört vältränad överkropp beror det varken på mig eller på klänningen…)

Det här inlägget postades i Damkläder. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till en snäll klänning

  1. Jes skriver:

    Va söt den blev!!

  2. Ett Tu Tre skriver:

    Du syr så fina klänningar, förstår att du bara vill göra fler och fler. Och spets är fint mot det mörka klänningstyget.

  3. rinosyr skriver:

    tack! fast jag får nog lugna mig lite, man KAN ha för många klänningar…

  4. Johanna skriver:

    Åh, jag gillade härtklänningen jättemycket, och den där gröna innan också, och så kommer nu denna!! Jag bara MÅSTE prova att själv sy en klänning nu. Men jag hittade inte mönstret när jag letade på nätet. Vad är det du säger att det heter? var kan man få tag på det?

  5. rino skriver:

    Johanna: grundmodellen ser ut som på volangklänningen (länk ovan) och är från tidningen burda 2/08. Kolla bibblan eller http://www.burdamode.se. Den är inte så svår men innehåller rätt många delar.
    Roligt att du vill sy en vuxenklänning! Har du nån blogg?

  6. Johanna skriver:

    Nej, jag har ingen blogg. Hade varit kul, men man får ju skriva ofta om den ska bli rolig, och det tror jag inte jag hinner (syr hellre, he,he!) så än så länge plågar jag bara bekanta med uppvisning av mina alster. Ska absolut ge mig på klänningen, -tusen tack för länken- det blir vuxenpremiär!

  7. Clara skriver:

    HEJ! grannen ovanför här!
    wow, vilka fina grejer! blir jätteimpad och – avundsjuk…!tänk att kunna sy så fina saker… o vilka tyger,jag dreglar…. vi ses!!
    Clara

  8. rino skriver:

    hej clara! ja då vet du varför jag springer omkring på gården och hänger kläder i buskarna… plinga på om du vill låna nåt mönster!

  9. Jes skriver:

    Vilken super ide, förstår att de blev uppskattat, väskorna är jättefina.

  10. blaanca skriver:

    you did so beautiful… a pitty that i don’t understand swedish 😦

Kommentera

