dom här hade man blivit mobbad för redan på 70-talet

Fabian har börjat använda sin buskeps flitigt och han är verkligen cool i den.
Tänkte att Ludvig skulle ha en likadan (mönster ur ottobre 4/07). Den är lite pillig (totalt tolv kilar, mellanlägg, resår osv), men så ball! Funderade på att smyga in & mäta Ludvigs huvud när han sov (solhatten som passar blev kvar på dagis) men chansade på storlek. Jag var riktigt nöjd där på natten, både med resultat och tidsåtgång (den blev inte liggande halvfärdig i en hög nånstans). 
Sen upptäckte jag förstås att jag gjort den för liten. Mycket irriterande.
Å andra sidan. Han ser mig hålla i mössan. Kommer fram:
– den är inte min.
– jo, den är din.
– NÄÄÄ!!!
Lustigt hur olika kepsarna blir beroende på tyget. Manchesterkepsen är verkligen en buskeps, den här har mer tant över sig.

Solhatten är förstorad ur Baby Cool, fast jag vändsydde ist för den där snedslå-grunkan dom har. Snyggare och skönare så tycker jag. 
Solhatten passar storleksmässigt iallafall. Fast efteråt sydde jag en som enl Ludvig utkonkurrerar alla andra hattar (bildbevis kommer!) så även den här lär förbli oanvänd… Solhatt nån?

Det här inlägget postades i på huvudet och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till dom här hade man blivit mobbad för redan på 70-talet

  1. Jes skriver:

    Å vilka härliga hattar!!! Jag gillar bådatvå, tygerna är ju bara att dö för stört fräsiga

  2. Retro Elephant skriver:

    Håller med Jes, fina små hattar!

Kommentera

