Grattis och utlottning!

Grattis till mig! Nu är det ett år sedan jag skaffade symaskin!

Ett skäl var att jag var så trött på alla förutsägbara kläder i affärerna. Nu ett år senare är läget något bättre men fortfarande behövs fler alternativ, särskilt för pojkar.

Min första sybesvikelse var tygaffärerna. Jag trodde att det bara var att kliva in på Ohlssons och välja schysta kombinationer i bästa molo-anda, men icke…

Idag ett år senare är vill-göra-listan lika kilometerlång nu som den var då.
Det hjälper nog inte hur mycket man än syr, idéerna kommer alltid att vara många fler.  Antagligen är det så för alla, det är en drivkraft men också frustrerande. Och ofärdigthögarna växer när man lockas till nya, mer spännande projekt.

Klar blev iaf den här buskepsen. Dock blev den för liten för min 3-åring (storlek 1-2 år).
Vill du ha den? Lämna en kommentar till det här inlägget (under rubriken!) senast måndag efter midsommar så är du med i utlottningen!

Det här inlägget postades i för övrigt och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

24 kommentarer till Grattis och utlottning!

  1. elisabet skriver:

    Åh vad jag känner igen mig!! Precis så var det när jag började sy (för typ 1½ år sen) så trött på könsuppdelade förutsägbara barnkläder, bara för att upptäcka att tygaffärerna inte heller erbjöd så stor variation…

    Hihi, supersöt buskeps, klart jag vill vara med i utlottningen – jag vet ju hur duktig du är på mössor!😉

  2. Cecilia skriver:

    Hej,

    Jag tar gärna hand om din fina keps till min lilleman🙂

  3. fante skriver:

    Klart jag gärna vill vinna en superfin keps😀 Den skulle antagligen sitta fint på min pojke på drygt ett år🙂

    Och visst är kläderna i affärerna ofta tråkiga😦 Och jag tycker att utbudet blir ännu sämre när bebisarna ska ”byta avdelning” (runt storlek 86)😦

  4. kokos flanell skriver:

    nä dra mig baklänges, har du bara sytt i ett år? otroligt imponerade när man ser dina grejer (och det här skriver jag inte för att smöra så jag får kepsen).

  5. Kokelikox skriver:

    Det måste vara mig du beskriver!!! Precis så var/är det för mig med, inga kläder och svårt att hitta tyg på ”affärer”. Begat måste vara bäst på alla sätt och vis, det är annorlunda, personligt och MILJÖVÄNLIGT. Det gillar jag!!! GILLAR oxå din snygga keps, hade passat perfekt på min lilla Edit!🙂 (om inte den landar på hennes huvud så är min ”vill göra lista” utökad *smile* för fin är kepsen, å en sån måste hon få på något sätt …)

  6. Maria skriver:

    DEN skulle nog min lilla tjej passa bra i! Jättefin. Var kommer tyget ifrån? Jag bara älskar det! Hoppas på tur, då.🙂

  7. Kia skriver:

    jajajajaja…jag vill såklart vara med i utlottningen🙂
    håller med om att det är svårt o tro att du bara sytt i 1år!
    Ha de!

  8. spenatmamman skriver:

    Grattis på ettårsdagen! Du har verkligen åtstadommit många fina saker på det året och inspirerat mig och säkert många andra dessutom.

    Jag är gärna med i utlottningen🙂

    Spenatmamman http://minapyssel.wordpress.com

  9. Botilda skriver:

    Men det är väl klart att jag också vill vara med i kepslotteriet. Den är suveränt fin!

    (Och det här säger jag inte för att ställa mig in extra… men jag har en aning om att du finns rätt nära vår syjunta, och där kommer det att finnas plats för fler i höst😉 mejla mig om du är intresserad)

  10. Maria skriver:

    Vilken mysig blogg du har! Roligt att du hittade till mig! Välkommen åter!
    Visst kan kepsen passa på en tjej också? I såfall så är jag med i din utlottning…

  11. Jennifer skriver:

    Du är så duktig, hade aldrig kunnat gissa att du bara sytt ett år. Kepsen är jätte jätte fin och jag känner en liten kille som skulle vara superfin i den🙂

  12. mammaM skriver:

    Jag håller verkligen med om barnkläder och tygaffärer. Bara Jofotex verkar förstå.

    Jag är gärna med i utlottningen, den fina kepsen passar kanske lillaM som verkligen vill ha en keps. Men jag vill inte köpa en… och jag tror inte att jag kan sy.

    Heja dej som bara sytt ett år! Tänk vad härligt det är att man aldrig kommer i kapp sina idéer!

  13. ottopippi skriver:

    Hej!!! Vill självklart vara med på utlottningen!!!! Kepsen skulle vara urfräck på mina mössknoddar!!!🙂🙂🙂 Jösses ja, bara sytt ett år…. Tänk tillbaka på hur mycket du har gjort!! Och såna supergrejer!!! Grattis!!!

  14. gulligan skriver:

    Svårt att tro att du bara sytt i ett år!!! Imponerande!!!Kepsen är jättefin, självklart vill jag vara på utlottningen!!!

  15. LumLum skriver:

    Har just hittat till din blogg och ska kika runt lite. Men att delta i den här utlottningen, det kan jag bara inte låta bli att göra.🙂

  16. GoSi skriver:

    Jag kan inte heller låta bli att vara med i utlottningen…supernygg keps som jag gärna pryder min lilla tös med:)

  17. Susanna skriver:

    Jättesnygg keps! Och håller med de andra, imponerande att du bara sytt i ett år!! Jag har ingen liten att sätta kepsen på än men till nästa sommar kanske den passar på den lill*s huvud. Så jag är också gärna med i utlottningen även om den inte kommer till användning i år! Den var bara så snygg så jag kan inte motstå!😀

  18. Y skriver:

    åh jag måste vara med i utlottningen, eller rättare sagt min tvååring🙂 Den är jättesnygg som så mkt annat du syr!

  19. rinosyr skriver:

    maria, tyget hittade jag på widmans second hand vid hornstull. Alltid kul att kolla på deras retrogrejer.

  20. Petra skriver:

    Supersnygg keps. Älskar att kika in och se vad för nya saker du gjort.

  21. Linda skriver:

    Oj! Trodde du hade sytt längre, Grattis då🙂 Jag vill jättegärna vara med i utlottningen

  22. josefinaste skriver:

    Sällar mig till utlottningon. Kepsen är helt underbar! Synd att den blev för liten. Men hur får du till brättet fram?? Hur fin som helst är den i alla fall!😀 Och människa, har du bara sytt i ett år? Jag har sytt längre men är inte alls lika bra på det som jag tycker att du verkar när jag utgår från din blogg!!

  23. Dr. Gill skriver:

    Kjenner meg igjen – listen over ting man har lyst til å sy blir lang! Du lager så mye fint og har så mange kule mønster og tøy, så det er alltid inspirerende å ta en titt i bloggen din!

    Og jada – min Lillegutt på 1 år ønsker seg en Rino-caps🙂

  24. MalinJohanna skriver:

    Trots att det bara tycks vara nåt på en tjogondedels chans vill jag absolut vara med! Kanske jag också har tur nån gång.

Kommentera

