Hemlis!!!

Så kommer äntligen mitt inlägg om hemlisen Give & Get! Dålig planering att åka till landet samtidigt som deadlinen, sorry att ni fått vänta på mig…

Hursomhelst så är jag JÄTTENÖJD med mitt paket! Det första jag såg när jag öppnade var några vackert broderade blommor. Trodde först det var ett köpt tyg men så vecklade jag upp det och såg den här underbara klänningen!
Hade verkligen inte förväntat mig något till mig själv så jag blev jätteglad. Jag har faktiskt varit sugen på något i den här coola & svårburna gröna färgen (som är mer grön än på bilderna), och nu har jag det! Välsydd och tjusiga blommor (tema!) lite diskret placerade nertill. Och modellen är helt i min smak:-D. När jag äntligen fick öppna kuvertet läste jag att klänningen var inspirerad av Fröken Söt.

Min gåva var en retrobok med bla flera fina klänningar och en originell jacka som jag är sugen på att testa!
Jag fick även en dragkedja i samma färg som klänningen, synålar samt choklad – både som lukt (tvål!) och smak (mörk & god).

Och sist men inte minst, mitt tyg! Kan inte sluta gå och titta på det, det är så vackert!!! Har redan klottrat ner några idéer om vad jag skulle kunna göra av det (om jag förmår mig att klippa i det!). Vill iaf kombinera med andra tyger för att få det att räcka länge… Och med de stora figurerna så blir det helt olika plagg beroende på var man klipper.

Gissningen då? Utan att kika på loggarna hade jag inte en susning, och när jag kollade igenom allas sidor visste jag fortfarande inte. Gick igenom alla igen och gissade på gulligan (alternativt Ett tu tre), men det var fel.
Får man avslöja nu???

TACK min syvän, jag är verkligen glad över presenterna! Självklart kommer jag att sy dit din namnlapp på klänningen. Det känns nästan lite rörande att någon funderat på vad jag skulle tycka om och så lagt ner en massa jobb på det…

Det här inlägget postades i byten & hemlis och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Hemlis!!!

  1. tina skriver:

    vilken jättefin klänning! och tyget är ju alldeles underbart!

  2. Kia skriver:

    vilket härlift paket! Vilka fina saker. Tyget är ju galet kul. kan knappt vänta tills du syr nåt kul i det.

  3. GoSi skriver:

    Vilken underbar sommarklänning och vilket superfint tyg…förstår om du blev helt kär i det:) Ett lyckat paket med andra ord!

  4. Linn skriver:

    Åh så fin klänning, vilken härlig hemlis! jag har anmält mig till nästa omgång av give&get och är sååååå sugen!
    Kram Linn

  5. Jes skriver:

    Vilket underbart sommarpaket 🙂 Klänningen va jättefin!! Tyget va underbart ska bli spännande att se va det blir:)

  6. Y skriver:

    snygg klänning med underart broderi!

  7. kokos flanell skriver:

    grymt paket du fick!

  8. ottopippi skriver:

    Jättefint paket!!! 🙂

  9. Linnzan skriver:

    Vilket helt fantastiskt tyg, LÖV IT! Och klänningen är kanon. Förstår att du är nöjd!

Kommentera

