gamla klöver

Ett litet mellanprojekt där ett av mammas urtvättade påslakan fått sätta livet till. Eller fått nytt liv beroende på hur man ser det.

Är fascinerad av duktiga Snork för tillfället och gjorde som jag gissar att hon gör (?). Dvs viker tyget på mitten vid axlarna och sen på längden mitt i och klipper på fri hand.
Jätteroligt sätt att sy eftersom det går fort och resultatet blir väldigt personligt. Risken för misslyckande måste man dock ta (började därför med ett tyg jag inte var så rädd om, förlåt mamma!).

Söt, men lite nattlinne över den tycker jag. Frågade min sambo om råd (ja, ja, men han fanns till hands). Och karln säger ”Jag tycker att du ska sätta dit en applikation”.
Nu orkade jag inte, men snacka om oanade talanger!

Det här inlägget postades i Barnkläder, Klänning & kjol. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till gamla klöver

  1. ottopippi skriver:

    Jag är ju också helt såld på Snorks grejer!!! Tänkte direkt på henne när jag öppnade ditt inlägg🙂 Tycker att den blev jättehärlig, både i mönster och med tyget. Inget nattlinnei sikte alls!!

  2. rino skriver:

    ja…och i give&get3 är tydligen snork med, många där jag gärna vill ha en present av:-)

  3. Susanna skriver:

    Håller med Ottopippi, inte ett dugg nattlinne utan en jättefin personlig klänning! Syggt!😀

  4. Linn skriver:

    Åh Så fin! och ja, det är ungefär så jag gör! Tror jag….haha!!!
    Jag är tyvärr inte med i Give&Get denna omgång, men står på väntelistan, överst enligt Linnzan!

    Och visst kan man bli förvånad över de oanade talanger ens män visar sig ha ibland! Visst vore det fint med en applikation!
    Kram linn

Kommentera

