60-tal!

Först ut bland mina 60-talsmönster blir en enkel kortklänning med fickor.
Tyvärr syns inte fickorna så mycket (nedersta bilden), men jag tror att jag kommer att använda den här klänningen mycket, just för att den är så enkel.
Tyget är från reprodepot, mjukt och skönt.

Det här inlägget postades i Damkläder. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till 60-tal!

  1. ottopippi skriver:

    Jösses så produktiv du är!!! Nu hinner jag inte med!!!🙂 Du måste vara inne i värsta skaprlusten just nu🙂. Jag gör inte ett dugg, jag har tydligen semester från allt. Nånstans har kroppen sagt till mig slappa just nu🙂. Jättesnygg blev känningen i alla fall! Du är ju så snygg i 60-tal!!! Önskar att jag också såg ut så🙂

  2. elisabet skriver:

    Jättesnygg! Du passar verkligen i 60-tal!🙂

  3. Susanna skriver:

    Shit vilken snygg klänning!!!!!

  4. Jes skriver:

    Supersnygg!!! verkligen kanon, den kan du va nöjd med!!

  5. rino skriver:

    tack:-D
    ottopippi, snart vågar jag inte lägga ut mer saker på bloggen ifall nån tror jag blivit galen;-) En sak jag älskar med semester är att man inte behöver gå och lägga sig i tid. Bada med barnen på dagarna och sy på nätterna. Kan det bli bättre???

  6. gulligan skriver:

    Åh, Underbar!!!

  7. Ett Tu Tre skriver:

    Snygg klänningsmodell.Och den klär dig riktigt väl.

  8. Jennifer skriver:

    Gillar verkligen den här klänningen!!!Riktigt fin, både tyg och modell.

  9. Linn skriver:

    Åh åh åh, tänk om jag kunde ha den modellen! Men det skulle nog se ut som om nån stoppat en falukorv i en raggsocka, tyvärr…..
    Supersnygg, du är sååååååå duktig!

  10. kokos flanell skriver:

    tjusig och klädsam modell!

  11. Retro Elephant skriver:

    Vilken fining! Tyckte du modellen var bra då du sydde efter mönstret eller var du tvungen att ändra mycket? Jag har fått för mig att 50-60-tals mönster har väldigt generös axelbredd..? Fin blev den, sitter bra på!

  12. rino skriver:

    retro elephant: nej jag ändrade nästan inget! Jag har sytt två 60-talsmönster hittills (har inte fotat den andra än). Den här var strl 10 och den andra strl 12, jag har 36 men båda passade! (förutom att 12an kräver jättebröst… har inte kommit på hur jag ska sy in den än) Axlarna är lagom. Det tänkte jag inte på att kolla innan, men det var ett bra tips!
    Mönstret är förresten från 1967.
    Jag kommer definitivt att prova fler av mönstren, jag har sparat favoriterna till senare:-)

Kommentera

