”smock”-klänning

Kanske är det värmen, men för tillfället blir det mycket snabbsydda projekt här hemma.
Det här klänningsstuket råkade jag på hos smock häromdan när jag som hastigast passerade datorn vid frukost. Jag föll direkt för den enkla, söta modellen som bara ropar efter kul tygkombinationer!

P & F hade dagen före åkt till kolonistugan och jag & L skulle också dit nu på förmiddan. Men får jag en idé vill jag prova NU. Snabbt som blixten svängde jag ihop en provvariant innan vi åkte.
Väl hemma igen efter två härliga stugdagar blev det en ”smock-klänning” till. Skulle jag göra en till skulle den få mindre ärmhål, annars gillar jag modellen.

Det vit/blå tyget fick jag av min moster&morbror efter en rensning. Hittills har jag bara använt det för att provsy nya modeller i men nu tänkte jag prova det i ”skarpt läge”. Trots att det är så 80-talstrevligt har det ändå nåt jag gillar. Jag tror på det i en lite tuffare kombination.
Det storgrönblommiga heter Skogsstjärna (Borås Cotton). Den gröna snedslån var ett gammalt oöppnat paket mamma hittade i sina gömmor. 2:60 står det på prislappen. Till slut kom det till användning.

Det här inlägget postades i Barnkläder. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till ”smock”-klänning

  1. LumLum skriver:

    Vilken härlig modell. 🙂

  2. Susanna skriver:

    Håller med om att det är en superfin modell!!! Och fina tyger som vanligt!

  3. Linn skriver:

    Åh så fin! Den måste jag nog också prova!

Kommentera

