Någon söker drömmar

Jag skrev ett inlägg för ett tag sen som jag kallade ”Var blev ni av ljuva drömmar” där jag visade ett gäng 60-talsmönster jag kommit över.

Häromdan fick jag massor av besök på sökord som ”var blev ni av”, ”ljuva drömmar” etc. Just det inlägget lästes enligt statistiken 261 gånger, absurt mycket i sybloggsammanhang förstås.

De sökande hittade till min sida, men om de till slut hittade det de verkligen sökte låter jag vara osagt.

”Vi som satts att leva i besvikelsens epok
ja vad gör vi nu, vad ska vi tala på för språk?
Ett sätt är att även om det blåser lite kallt
tro på det vi trodde på trots allt.
Var blev ni av, ljuva drömmar om en rimligare jord”

Det här inlägget postades i för övrigt. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Någon söker drömmar

Kommentera

