Testklänning

Jag köpte en kattklänning på ebay i vintras som jag tycker mycket om.
Nu har jag gjort ett liknande mönster!

Jag skrev ner alla mått, klippte till delarna och slarvsydde ihop dem för att testa. Kattklänningen är elastisk, men jag gjorde den i ett stumt tyg som dock har fint fall.

Gillade inte det blåa glansiga tyget, men nu när jag ser bilden kanske det inte är så hopplöst iaf? Tror det blev lite kvar…

Klänningen är rätt enkel och består av framdel, bakdel, raglanärmar, halslinning och nederkant. Mitt fram finns ett konstigt veck (som säkert heter nåt tjusigt). På utsidan ser man ett veck och på baksidan två, men tyget i vecket  är i fem lager.
Jag håller på med en i ett supersnyggt 50-talstyg nu, håller tummarna att den blir bra!

Det här inlägget postades i Damkläder och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

