Är rosa så här vackert?

Rosa pompeja hade jag bara sett på bild tidigare, men nu har jag ett själv och oj vad vackert det är.

Vill man använda sitt tyg men ändå snåla så får det bli små saker. Ett mobilfodral till exempel. Eller två.
Modellen hittade jag hos Kajsa Kavat.

Hinner man svara med telefonen i fodral? Jag missar redan samtal bara genom att gräva i väskan för länge. Fast det är klart, man kan ju alltid ringa upp:
Ursäkta jag hann inte svara för jag har världens vackraste mobilfodral!

PS. Min man ska få den äran att välja tyg till nästa fodral. Han är nämligen numera stolt ägare av sin första egna mobiltelefon. Ja, det finns fortfarande människor som inte tycker sig behöva såna nymodigheter.
Eller fanns iallafall.

Det här inlägget postades i Väskor och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Är rosa så här vackert?

  1. ottopippi skriver:

    🙂🙂🙂
    Tycker du skall säga precis så när du ringer upp igen efter att ha missat samtalen🙂 Personligen tycker nästan att detta rosa var det finaste av alla Pompejatyg (eller är det nyhetens behag??) Var sjutton får du tag i alla Pompejatygerna? Har bara hittat ett i hela mitt liv (det gröna), i somras i Nysäter på samlarmäsa. Tyvärr på tok för dyrt för att inhandlas…
    PS! Trodde faktiskt inte att dom fortfarande fanns… de mobillösa.. all heder åt din man som ”stått ut” så länge🙂

  2. Jessica skriver:

    Jag är lycklig ägare till ett rosa pompeja tyg. Jag håller hårt i det och håller med om att det är det snyggaste av pompeja.

  3. rino skriver:

    ottopippi, jag trodde att det gröna var det vackraste men jag har också fallit för det rosa. Mina första pompejor hittade jag i jobbets tyglådor (förskolebarnen skulle klippa i dem, hemska tanke) men resten är från tradera och inte så dyra heller faktiskt, under hundringen för ett par. Fast nu får jag väl konkurrens i budgivningen;-)

  4. Retro Elephant skriver:

    Vilka fina! Äsch, vem bryr sig att svara när fodralen är så snygga. Har själv snålats över mönstret men int ekommit mig för att sy något ännu. Fint med knappen också!

    //Lina

  5. ottopippi skriver:

    Okej! Jag förstår. Samlarmässan tog ut hutlösa priser nämligen 300 spänn för en bit tyg liksom….

  6. RINO skriver:

    nej poängen med gamla tyger faller lite om de är superdyra! Jag fyndade ett tyg som jag efteråt förstod brukar ligga i 300kr-klassen. Enda resultatet är att jag inte vågar använda det…
    På emmaus har jag sett en pompeja för 275. Fast när pengarna går till nåt bra hoppas man ju att de har vett att ta betalt

  7. kattching skriver:

    jag har oxå sytt såna ”finhaklappar”. hittade mönstret i nån bok från 70talet.
    dom e söta!🙂

Kommentera

