Att sy med böjd nål

Idag har ordet ”sy” fått en ny innebörd för mig.
Farbror tandläkaren har nämligen sytt i min mun. Fem härliga stygn med kraftig tråd och böjd vass nål.  

Två tänder och två tusen kronor fattigare kan jag iaf konstatera att det inte gör särskilt ont 
(till skillnad från i somras när visdomsspöket först vaknade, hu).
Om en vecka ska stygnen bort. Undrar om han använder sprätt?

 

Idag har det inte blivit nåt sytt, men den här har jag inte visat förut. En singoalla/bondblus, den här gången med vågiga kanter (vad gör man inte för att slippa använda tvillingnål?).

Kul med söt modell till osöta tyger tycker jag.

Det här inlägget postades i överdelar, Klänning & kjol och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Att sy med böjd nål

  1. ildana skriver:

    Hur gör du den vågiga kanten? Jag håller på och lär mig sy och kan inte ännu alla dessa trix ;). Men det ser så fint ut att jag vill också försöka.

  2. ottopippi skriver:

    VAD är det egentligen dom sydde fast i munen på dig?????? 🙂 🙂

    Härlig bondblus. Gillar färgställningen!!!

  3. MUSTAFA skriver:

    aj i munnen. fick du något bokmärke när du varit så duktig hos tandläkaren?

  4. rinosyr skriver:

    ildana: den vågiga kanten är jättelätt! Använd liten tät sicksack (det är ju olika hur mkt man kan ställa in på olika maskiner, men även på en ofinessig maskin som min kan man få till det) och töj tyget när du syr. Vips så är allt så fint så fint.

    ottopippi Tack! Hmm… jo en visdomstand växte åt fel håll så den och tanden bredvid fick dras ut. Så syr dom ihop en efteråt.
    mustafa, nä inget bokmärke. Fick inte ens hem tänderna i ett glas så att jag kan vänta på tandfen

  5. Kokelikox skriver:

    wow snyggt!!!

    Du har fått dig ÄNNU en nominering på min blogg!!!

  6. kattching skriver:

    supersnyggt!
    jag har oxå blivit inspirerad av solig och är jättesugen på att sy en sån blus men jag vågar inte ”offra” något örngott. jag tycker så mycket oooooooom mina gamla örngott. haha. men nu när jag än en gång fått bevis på hur snygga dom här örngottströjorna blir så kanske jag vågar tillslut…vi får se! 😉

  7. rino skriver:

    Prova med ett fult och gå sen loss på de vackra vettja!

Kommentera

